عزاداری محرم با شور و شعور حسینی همراه باشد/ ماه محرم فرصت خوبی برای تبیین جهاد است.


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886314

محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه یک عزادار واقعی برای امام حسین (ع) باید در زندگی خود حق مدار و ضد باطل باشد، گفت: عزاداری محرم باید با شور و شعور همراه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با بیان اینکه اگر تقوا داشته باشیم قطعاً به دوستی شهدا و مقام شهدا می رسیم، اظهار داشت: تقوا به این است که در راه رسول خدا صلی الله علیه و آله حرکت کرده اند و حرکت در آن مسیر انسان را به درجه رفیع شهادت می رساند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ماه محرم حسینی در راه است و این ماه سرشار از محبت و محبت اهل بیت و امام حسین (ع) است، گفت: حضرت محمد (ص) فرمودند: که اساس اسلام محبت به اهل بیت علیهم السلام است.

محمدی لائینی با بیان اینکه سال جدید قمری نیز با آغاز ماه محرم آغاز می شود، اظهار داشت: یکی از فلسفه های قیام امام حسین(ع) این است که باید حق را در نظر گرفت و باطل را کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه یک عزادار واقعی برای امام حسین (ع) باید در زندگی خود حق مدار و ضد دروغ باشد، گفت: عزاداری محرم باید با شور و شعور همراه باشد.

خطیب جمعه سری به سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: همه باید در کار تبلیغات اسلامی مشارکت داشته باشیم.

وی به بارش شدید باران در اکثر استان های کشور به ویژه در استان مازندران اشاره کرد و گفت: خداوند متعال به ما این قدرت را داده است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم نه اینکه نعمت ها را به دلیل ناکارآمدی به مجازات تبدیل کنیم. ما باید از روش های علمی استفاده کنیم تا مثلاً از خشک شدن تالاب میانکالا جلوگیری کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه مازندران در جمع آوری آب های سطحی کمتر از میانگین کشوری است، افزود: این مهم باید با روش های علمی به درستی در استان اجرایی شود.

وی تاکید کرد: بارندگی های شدید و وقوع خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر در استان ها نیاز به مدیریت آب های روان را دوچندان کرده است.

محمدی لائینی به سالروز اقامه اولین نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یاد و خاطره شهداست و همه باید برای اقامه نماز جمعه پیش قدم شوند.


نهضت عاشورا بزرگترین واقعه تاریخ اسلام است

امام جمعه بابل نیز گفت: عزاداری محرم باید زینبی و مطابق با اهداف عاشورا و قیام امام حسین (ع) باشد.

حجت الاسلام میتبی روحانی در خطبه های نماز جمعه بابل با اشاره به اینکه بسیاری از عزاداری ها و آیین های عزاداری که انجام می شود شکل واقعی خود را از دست داده است، گفت: در عزاداری ها باید فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) را دنبال کنیم. به عنوان) بودن

امام جمعه بابل افزود: سوگواری صحیح امام حسین (ع) در طول تاریخ برای ما افتخار محسوب می شود و باید در دنیا به این راه حق ببالیم زیرا نشان می دهیم طرفدار حق و حق هستیم. در برابر ظلم و ستم.» ما با افرادی مثل یزید و معاویه مخالفیم که کرامت انسانی را زیر پا می گذارند.

روحانی بر اهمیت عزاداری در ماه محرم تاکید کرد و گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) یکی از شعائر الهی است که همگان باید آن را بزرگ بدانند و این مراسم باید با علم و درک عظمت آن برگزار شود.

وی افزود: عزاداری یکی از عناصر اصلی و کلیدی در بررسی فرهنگ عاشورایی است که نمی توان از نقش مثبت آن در توسعه فرهنگی شیعه چشم پوشی کرد.

روحانی گفت: اهل بیت علیهم السلام بر اهمیت عزاداری برای سید و سالار شهیدان و یارانش، داغدار شدن آنان و گریه بر مصائب وارده به ویژه در دهه اول محرم الحرام و به ویژه در ایام الله تعالی تأکید کردند. روز عاشورا .

امام جمعه بابل افزود: به راستی که عزاداری برای امام حسین علیه السلام ابراز همدردی با بزرگترین مصیبتی است که بر اهل بیت علیهم السلام و در حقیقت اسلام وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورا بزرگترین واقعه تاریخ اسلام بود، گفت: پیام نهضت عاشورا وفاداری، همت و اطاعت از کلمه حق و حقیقت است و شهدای کربلا درخت تنومند اسلام را بیمه کردند. با خونشون

روحانی افزود: پیروان امامت و ولایت باید با برپایی آیین های عزاداری و رساندن پیام آن به نسل های آینده واقعه عاشورا را زنده نگه دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید