ماه محرم ماه روشنگری و جهاد تبیین است


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889530

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این ایام بهترین فرصت برای تقویت ارتباط نسل جدید با هیئت و اهل بیت (علیهم السلام) است، گفت: ماه بصیرت افزایی و همت بیشتر در حوزه تبیین جهاد».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با اشاره به اینکه باید سعی کنیم محرم و واقعه عاشورا را فراموش نکنیم، گفت: مسئله محرم و امام حسین (ع) یک سوال است. امری که مورد توجه همه عالم است، یعنی مختص شیعه نیست و مسلمانان و غیرمسلمانان به این اهل بیت (ع) ایمان خاصی دارند.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم. این ضرب المثل نشان می دهد که این روزها برکات زیادی دارد که باید از آنها بهره ببریم.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ماه محرم ماه روشنگری و جهاد تبیین است، گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام سیدالشهدا(ع) دارد. یکی از بزرگترین نیازهای مهم در ماه های محرم و صفر است.
وی افزود: در این دو ماه دلها بیش از هر زمان دیگری آماده درک و پذیرش معارف ناب حسینی هستند.
آیت الله فقیهی با اشاره به یکی از فرصت های این ایام خاطرنشان کرد: این دو ماه فرصت خوبی برای تقویت ارتباط نسل جدید با هیئت و اهل بیت(ع) است.
وی بیان کرد: نسل جدید به ویژه نسل جوان ما تشنه کسب معارف ناب دینی هستند و در ماه مبارک رمضان یا ماه های محرم و صفر نشان دادند که چقدر در راه دین و مدرسه و مکتب اخلاص دارند. انقلاب با حضور در مجالس مذهبی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید