جهاد برای تبیین امر عمومی و تکلیف همگان است/ لزوم روشنگری تحصیلکردگان و نخبگان این عرصه


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915454

حقانی گفت: جهاد تبیین یک امر کلی است و همه افرادی که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند باید جهاد تبیین کنند. پس جهاد تبیین امر و وظیفه همگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هاکانی در گفتگو با را آرمان؛ وی با اشاره به اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در کشور رخ داده است، بیان کرد: هر فردی اعم از مردمی و خصوصی از این فضا و اتفاقات ناراحت است و البته شاید در ابتدای این سؤالات برخی از افراد برایشان پیش آمده باشد. خواسته ها و خواسته های خود را مطرح کردند، اما پس از مدتی که دشمنان داخلی و خارجی بر این موج سوار شدند، مشکلات امنیتی در کشور پیش آمد و شرایط به کشتار بیگانگان منجر شد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در این مدت بسیاری از نیروهای امنیتی، نظامی و بسیجی برای حفظ امنیت کشور تلاش کردند، گفت: وقتی فضا غبارآلود می شود، بزرگترین مسئله ای که باید به آن پرداخته شود، شفاف سازی و روشنگری است که مقام معظم رهبری به این امر جهاد می گویند. از توضیح

وی بیان کرد: جهاد تبیین یک امر کلی است و همه افرادی که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند باید جهاد تبیین انجام دهند. بنابراین جهاد وظیفه همگان است و بیش از آن چیزی است که از برخی افراد نسبت به جایگاهشان در عرصه های مختلف انتظار می رود.

حقانی افزود: کسانی که دارای تریبون تاثیرگذار هستند و همچنین کسانی که در مناصب سیاسی و فرهنگی فعال هستند، مدیران، روحانیون و سایر اقشار در عرصه جهاد، توضیح بیشتری انتظار می رود چرا که وظیفه مهمی است و اگر فضا وجود داشته باشد. غبارآلود و اگر اتفاقی سرکش بیفتد، همه تحت تأثیر این فضا قرار می گیرند و مشمول عواقب منفی آن می شوند. بنابراین در چنین فضایی تلاش برای دستیابی به حقایق و واقعیت ها وظیفه همگان است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: قشر نخبه، فرهنگی و دانشگاهی ما در این فضا باید با کند و کاو و جست و جو به واقعیت ها بپردازند و در این عرصه وقت بگذاریم و سرنوشت خود را گرامی بداریم.

وی خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف زندگی سیاسی و اجتماعی با مشکلات مختلفی روبه‌رو بوده‌ایم و هیچ کشوری از این قاعده مستثنی نیست و در همه کشورها فراز و نشیب‌هایی وجود دارد و آنچه باعث ناآرامی‌های بیشتر می‌شود جهل، جهل و ناآگاهی است. با تلاش برای تبیین می توان این عامل را از بین برد و این مشکلات را آشکار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید