نهضت سواد رسانه ای گامی مهم در عرصه تبیین و جهاد روشنگری است.


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855595

به دلیل تحریفات دشمن، همانطور که در ابتدای انقلاب سوادآموزی بی سوادی ریشه کن شد، امروز نیز نیازمند نهضت سواد رسانه ای هستیم تا مردم قدرت تحلیل داشته باشند و نیازمند روشنگری مضاعف و مستمر در عرصه جهاد باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; مکتب سیاسی امام خمینی(ره) قرائتی ناب از اسلام سیاسی است که با نگاه توحیدی به کرامت انسان مسلمان می پردازد و توانسته مفاهیم مختلفی چون استقلال، آزادی، عدالت، استکبار و مقاومت، سرکوب، جهاد را در هم آمیزد. و شهادت و ارزش های مشابه در یک زنجیره به هم پیوسته حول محور اسلام ناب برای جذب خیل عظیم تشنه معارف اسلامی.

البته راز دشمنی با انقلاب و امام که از طریق جریانات معاند و نفاق و درونی سازی شده غربی ها با هدف مشترک تحریف و انحراف در خط امام به خارج از مرزها و داخل کشور کشیده می شود، دقیقاً به خاطر ترس از این است. این مدل ها از امام (ره).

شناخت رسم الخط و مکتب سیاسی امام خمینی (ره) امری ضروری و از اهمیت ویژه ای است و با خط و خط امام که مورد تأیید مراجع و صاحب نظران قرار گرفته است، محقق می شود.

بهترین نمونه تجلی خط امام (ره) که رهبر معظم انقلاب است و تنها راه شناخت مکتب سیاسی صحیح و دقیق امام (ره) شناخت و بازخوانی است. اصول و مکتب سیاسی ایشان با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری.

مهمترین محورهای مکتب سیاسی امام، اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی از جمله اسلام سکولار و تحجر است.

دو گفتمان مورد تاکید ائمه انقلاب دشمنی و مقاومت است. آنچه دشمن توانست علیه نظام اسلامی توطئه کند و چه نکرد و اکنون اولویت اصلی دشمن، جنگ ادراکی و شناختی است.

جنگ شناختی دارای عناصری است. اول: بانی جنگ، نظام سلطه و استکبار جهانی است. دوم: عاملان این جنگ، نفوذی ها و غربی های درونی شده هستند. ثالثاً: ابزار این جنگ رسانه و فضای مجازی است و شبانه روز 2 میلیون کلمه علیه جمهوری اسلامی منتشر می شود و ده ها دروغ، شایعه، سوء تعبیر و تهمت و عناصر نفاق متناسب با سلیقه های مختلف برای تولید محتوا افشا می شود. آنها سعی می کنند با اخاذی به اهداف شوم خود برسند.

یکی از مهمترین عوامل شکل گیری و تداوم نظام اسلامی، پرچم ولایت فقیه است و دشمن بر تضعیف، شبهه افکنی و شایعه پراکنی این تحریفات تمرکز دارد.

دشمن کینه توزی را در دستور کار نظام و ولایت قرار داده است و همانطور که نهضت سوادآموزی در اوایل انقلاب راه اندازی شد و بی سوادی را ریشه کن کرد، امروز نیز نیازمند نهضت سواد رسانه ای هستیم تا مردم قدرت تحلیل و انقلابی داشته باشند. نباید ناخواسته پیام های دشمن را منتشر کند.

گفتمان مقاومت دارای مبانی منطقی و استدلالی قوی است و مقاومت واکنشی طبیعی در برابر ظلم و ستم هر ملت آزاده ای است.

بهای مقاومت کمتر از بهای سازش است و دشمن را به عقب نشینی وا می دارد و بدون توجه به دشمن می توان روی پای خود بایستد و نتیجه ای جز ضرر نخواهد داشت.

نویسنده: سیدجلال امینی کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید