جهاد تبیین روشنگری و روشنگری افراد جامعه است


ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866395

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در مراسم افتتاحیه اولین پایگاه ویژه فضای مجازی تبریز؛

معین گفت: حدود 70 درصد اطلاعات و محتوای فضای مجازی به صورت رمزگذاری شده وارد و از دشمن خارج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، مسلم معین در مراسم افتتاحیه اولین فضای مجازی ویژه سپاه در ناحیه امامت تبریز گفت: مدیریت فضای مجازی هم از نظر محتوایی و هم از نظر فناوری است و این شرایط به صلاح نیست. اصلا مردم و نظام

معین گفت: حدود 70 درصد اطلاعات و محتوای فضای مجازی به صورت رمزگذاری شده وارد و از دشمن خارج می شود. در سایر حوزه ها انحصار دشمن را در فضای مجازی بشکنید.

وی با اشاره به تاثیر و ارزش فضای مجازی در ذهن مردم گفت: این تاثیرات به حدی است که می توان با تبلیغات و پمپاژ مطالب، جایگاه شهید و جلاد را تغییر داد، بنابراین همه ما نیاز به آگاهی کامل داریم. بیایید با این حمله رسانه ای مقابله کنیم.

رهبر فضای مجازی بسیج با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: به این شرایط گذرا و موقتی که از نظر اقتصادی وجود دارد نگاه نکنیم زیرا این شرایط مقطعی است و مطمئن هستیم که شرایط بهتر می شود اما دشمن می خواهد. مشکلات اقتصادی و تورم، دستاوردها و پیشرفت های نظام را در عرصه های مختلف دست کم می گیرد، در حالی که انقلاب اسلامی ایران یکی از قدرت های بلامنازع جهانی است.

معین ادامه داد: البته با وجود همه محدودیت ها و کاستی ها، جوانان و نوازندگان بیس در عرصه فضای مجازی اقدامات کم نظیری انجام داده اند که نمونه بارز آن شهادت حاج قاسم چهل و هشتم با ساده ترین ابزار و وسایل است. توییتر و طوفانی مجازی که حتی تحسین دشمنان را برانگیخت.

وی با اشاره به شناخت رژیم غاصب از سوی پژوهشگاه مامری بر اقتدار سایبری جوانان بسیجی ایران، گفت: این موارد به خوبی نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل شما جوانان انقلابی است که خواب و آرامش دشمنان را برهم زدید.

رئیس بسیج فضای مجازی کشور با بیان اینکه جهاد تبیین فقط تولید محتوا نیست، گفت: جهاد تبیین حوزه وسیعی است که تولید محتوا بخشی از آن است، بخش دیگر این جهاد کنترل و مدیریت فنی، ایجاد امنیت در فضای مجازی «مقابله با حملات هکرها و از همه مهمتر ایجاد بصیرت و روشنگری در بین افراد جامعه.

وی ایجاد چنین پایگاه های بسیج در سراسر کشور را یک ضرورت دانست و گفت: باید سواد رسانه ای شهروندان را از طریق این فضاهای مجازی و پایگاه های مجازی ارتقا دهیم تا در مواقع بحران گرفتار شایعات کذب و حاشیه ساز دشمن نشوند. “


جنگ سایبری مخرب تر از جنگ است

فرمانده سپاه ناحیه امام تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه فضای مجازی در دنیای امروز گفت: به جرات می توان گفت که جنگ سایبری و مجازی مخربتر و خطرناکتر از جنگ است، زیرا آسیب و جنگ قابل حل است. اما آسیب جنگ سایبری و روانی که بیشتر باورهای مردم را تضعیف می کند، جبران ناپذیر خواهد بود.

سرهنگ حسین پوراسماعیل با بیان اینکه با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به فضای مجازی بر آن شدیم تا اولین پایگاه ویژه فضای مجازی بسیج را در منطقه امامت تبریز ایجاد کنیم، گفت: در تلاش هستیم تا در این پایگاه تولید محتوا، افزایش دهیم. پوشش رسانه ای سواد شهروندان «برخورد با پمپاژ اخبار جعلی و …

دیدگاهتان را بنویسید