ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین جهاد است


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888378

میرزایی با اشاره به اهمیت جهاد تبیینی در جامعه گفت: بهترین فرصت برای جهاد تبیینی، مجالس عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در گفتگو با صبح زاگرس درباره استفاده از ظرفیت ایام محرم برای تحقق جهاد تبیین گفت: در ماه محرم باید قیام امام حسین (ع) باشد. محور جهاد تبیین است که هر بخش از آن به مسائل بسیار مهم مربوط به عاشورا و سایر امور مربوط می شود. موضوعیت دارد و با وجود رسانه های مختلفی که برای اطلاع رسانی به مردم کشور وجود دارد، منبر محرم قدرت تبیین دارد، البته همچنان جایگاه و پایگاه خود را بی نظیر حفظ کرده است.

حجت الاسلام حسین میرزایی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) جان خود را برای اقامه امر خیر داد و افزود: اگر این قیام نبود انحرافات در اسلام افزایش می یافت و راه آزاد مردم می شد. مسدود شده .

وی با بیان اینکه حیات اسلام در گرو محرم و صفر است، تصریح کرد: بهترین فرصت برای جهاد تبیینی مجالس اباعبدالله(ع) است و این فرصت بی نظیری برای تبلیغ و جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند. خارج از.

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی با اشاره به نفوذ زیاد شعر و مداحی در جامعه و با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص پیام آیات خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر فراوان شعر و مداحی در جامعه ما، شاعران و مداحان باید بر اساس خواسته رهبری جهاد، تبیین را در رأس وظایف و وظایف خود قرار دهند، زیرا در این حوزه با دو دسته از افکار و احساسات روبرو هستیم که در واقع می توان با شعر تحریک شد.

میرزایی در پایان با تاکید بر اینکه اگر مضامین شعر جنبه معرفتی و معنوی داشته باشد، می توان قالب اندیشه و معرفت را به ذهن و دل مردم منتقل کرد، گفت: شاعران جدای از جنبه عاطفی و تخیلی اشعارشان. همچنین باید به نفوذ و نفوذ محتوا توجه کرد تا افراد بتوانند دانش خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید