اربعین حسینی موجب ساخت تمدن نوین اسلامی شد


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895754

سلاشور گفت: اربعین حسینی; یکی از برنامه هایی که در بین مذاهب اسلامی و حتی سایر مذاهب برگزار می شود و با هدف تقریب و تقویت وحدت مذاهب برگزار می شود و این کنگره عظیم فرصتی برای شبکه سازی بین المللی با نگاه به تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید سلحشور فرماندار ویژه شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز راهپیمایی اربعین را نماد رزمایش بزرگ اسلامی دانست و اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نماد صلابت جامعه اسلامی در برابر جهانیان است. این برای حضرت اباعبدالله است، این باعث ترس دشمنان از اسلام و اتحاد امت اسلامی می شود.

وی افزود: شعاری که چند سالی است در راهپیمایی اربعین کربلا شنیده می شود این است که حسین(ع) ما را گرد هم آورد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: محور وحدت و همبستگی جهان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است لذا راهپیمایی اربعین برای ما یک حرکت عظیم دینی و سیاسی است و امسال هم خواهد بود. با شکوه تر از همیشه به نمایش گذاشته شود و مردم جهان شاهد این تمرین عظیم و تکان دهنده، بزرگ و باشکوه خواهند بود.

وی با بیان اینکه کنگره اربعین حسینی حماسه عظیمی است که به ویژه در سال های اخیر رونق بیشتری پیدا کرده است، اظهار کرد: در پیاده روی اربعین حسینی چه می شود; حضور معنوی ملت های مسلمان به ویژه شیعیان است و همایش بزرگ اربعین حسینی رویکردی تمدن ساز در راستای نهضت امام خمینی (ره) است.

سلحشور اذعان داشت: یکی از برنامه هایی که در بین مذاهب اسلامی و حتی سایر مذاهب برگزار می شود و موجب تقریب و تحکیم وحدت مذاهب می شود، اربعین حسینی است و این کنگره عظیم فرصتی برای شبکه سازی بین المللی با نگاه به تمدن نوین اسلامی است. .

وی با تاکید بر اینکه سفر اربعین یک سفر تاریخی نیست بلکه سفری به زمان حال و حتی آینده است، تصریح کرد: هرکسی که در این سفر حاضر می شود طبیعتا این احساس را دارد. کسانی که در این زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت می کنند، به سادگی با تاریخ مواجه نمی شوند. آنها با پدیده ای پویا، زنده و جاری روبرو هستند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب در پایان، استبداد ستیزی و برانگیختن روحیه انقلابی، زنده نگه داشتن یاد و تاریخ پرافتخار نهضت حسینی، پیوند عاطفی عمیق بین امت و اسوه های راستین، آشنایی توده های مردم با دینی آموزه‌ها و برپایی مجالس مذهبی در سطح وسیع، تزکیه نفس و تهذیب نفس، مخالفت با ظالم و اعلام وفاداری به مظلوم را از مهم‌ترین دلایل برگزاری مراسم اربعین برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید