رویکرد امام خمینی (ره) به شکل گیری انقلاب اسلامی بر یک جهت است / در نظام اسلامی مردم اصل هستند نه تاکتیک


ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843959

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت:

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب را در یک جهت شکل دادند و هدف و قله را تعیین کردند، گفت: زمانی می توانیم ادعا کنیم که انقلاب را هدایت کنیم. «در ذهن خود ببینیم که جوان مؤمن و متعهد به انقلاب باید برای حل مشکلات جهان بینشی داشته باشد، در زیر این دیدگاه است که مشکلات از درون حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مجتبی پور یوسفی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در تاریخ 17 دی ماه با اشاره به ویژگی های مکتب امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: ما تسبیح می کنیم خدا و مسلمان ماست. وظيفه و اين امر محقق نخواهد شد مگر اينكه همه ابعاد جامعه و نظامهاي اسلامي و جهان بشري مطابق رضاي خداوند باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب یعنی اسلام در بطن جامعه محقق شود، تصریح کرد: به گفته شهید بهشتی اگر در سرتاسر آمریکا مساجد ساخته شود و صدای خدای متعال بلند شود اما ذات استکباری او باقی بماند، مشکل داریم. آنها و انقلاب اسلامی یعنی قلب دنیا مسلمان شود نه ظاهرش.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به سه لایه دین مبین اسلام گفت: لایه اول مسائل و احکام شرعی است که باید رعایت شود و مسئولین باید به مظاهر اسلام احترام بگذارند. ” سطح عالی نظام های اسلامی، یعنی. نظام های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی باید مبتنی بر اسلام باشد که این کار دولت هاست که باید نظام های اسلامی را ایجاد کنند و در مرحله سوم تمدن اسلامی، وقتی می خواهیم دنیا مسلمان باشد و الهی باشیم، مردم باید یک بازی کنند. نقشی در شکل دادن به مسیر حکومت، دولت و مردم که انقلاب اسلامی خواهد بود.


رویکرد امام خمینی (ره) به شکل گیری انقلاب اسلامی بر یک جهت است

حجت الاسلام پوریوسفی در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی به اهداف بنیانگذار انقلاب اسلامی رسیده است و در کجای این اهداف قرار داریم، با اشاره به رویکرد امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی، ادامه داد: ایشان بنیانگذار بودند. انقلاب و هدف و اوج قرار می دهد و بر اساس آن مظاهر اسلامی ایجاد می شود و نهادهای مردمی شکل می گیرد.

وی گفت: زمانی می توانیم ادعای توانمندی انقلاب را داشته باشیم که بتوانیم این جهت را در اذهان ببینیم، یعنی جوان مومن متعهد به انقلاب باید بصیرت برای حل مشکلات جهانی داشته باشد. در زیر این دیدگاه وجود دارد که مشکلات از درون حل می شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان افزود: چون مسیریابی سخت شده است، گاهی درگیر دعواها و منیت های سیاسی روزمره می شویم و با هم با چالش مواجه می شویم. رهبر انقلاب همیشه به این نکته اشاره می کنند که در میدان جوان یک مؤمن متعهد وجود دارد، اما مسیر درستی وجود ندارد و تا زمانی که این موضوع حل نشود، مشکلات حل نمی شود.

حجت الاسلام پوریوسفی در پاسخ به این سوال که مشکل در این زمینه کجاست؟ آیا مردم پذیرش لازم را ندارند یا این تنش از سوی دستگاه های دولتی وجود ندارد؟ وی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب در گام سوم از پنج پله تمدن یعنی دولت اسلامی هستیم و حدود 20 تا 30 سال در این مرحله مانده ایم.

وی گفت: ایجاد حکومت اسلامی به معنای مردمی کردن حکومت است که وظیفه متولیان اصلی نظام است و باید بدانند چگونه می توانند نظام یا حکومتی بسازند که نقش مردم در آن شکل بگیرد. این فضا را دولت در اختیار مردم قرار می دهد و مسئولان باید از قبل برای حرکت تمدنی آماده شوند.


شناسایی و تایید گروه های مردمی وظیفه جبهه فرهنگی انقلاب است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به معرفی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان گفت: ساماندهی گروه های مردمی و شناسایی و تایید صلاحیت گروه های مردمی بر عهده جبهه فرهنگی انقلاب است. به دلیل تاج، از 600 گروه اجتماعی که با ما تماس گرفتیم، 227 گروه ثبت شده در حدود 180 محله فعالیت می کنند و یک ارتباط ثابت و سرکش وجود دارد که به طور کلی وزن فرهنگی میدان را این بار به دوش می کشد.

وی ادامه داد: این شناسایی از سال 92 آغاز شد و گروه های مردمی با توجه به توانایی و تجربه گروه و با ارائه تسهیلات و دوره های راهنمایی و توانمندسازی برای حرفه ای شدن در آموزش، هیئت کار، قرآن و به طور کلی تقویت شده اند. 25 موضوع مختلف بود، گفت: مبحث فرهنگ متعدد است و مجموعه ها الگو نیستند.

پوریوسفی خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگی در حال ساماندهی این عرصه است زیرا دستگاه ها از زنده شدن این گروه های مردمی جلوگیری می کنند یا می خواهند آنها را تحت کنترل خود درآورند یا با فعالیت گروه های مردمی می خواهند کار عقب مانده خود را از سر بگیرند. انجام دادن.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان افزود: امروز 75 منطقه در استان گیلان در لشکرهای جبهه فرهنگی انقلاب گیلان عملیات تسطیح، شناسایی و انجام عملیات به معنای مردمی سازی مردم است.


با نظارت بر مکان، مسائل را اولویت بندی کنید

وی با بیان اینکه فرماندار محله باید هفت مرحله را طی کند و حدود سه سال به محله اعتماد کند، افزود: برای این کار این فرد باید روحانی و حول محور امام جماعت و مسجد باشد و اگر نه، عنوان از دایره وسط در مرحله اول می گیرد، همه دستگاه ها از پنجره این یک نفر سرویس می دهند و همه دستگاه ها خادم محله می شوند نه فرماندار محله.

حجت الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه در محلات به یک پاسدار بومی نیازمندیم که همه مسائل محلی را بداند و اولویت بندی کند، گفت: بر اساس این اولویت بندی خدمات رسانی می شود، این مسیر افق رهبری را برای 10 سال ترسیم می کند، دولت باید خدمت به مردم


تلاش اندک و نگاه حداقلی به فرهنگ و کار برای حل مشکلات در دستگاه های عمومی فرهنگی وجود دارد

وی با اشاره به موانع و فرصت ها در این مسیر گفت: اولین مانع، مانع ذهنی «نمی توانیم» است. در گیلان ما مشکل شناختی وجود دارد. مدیران به غیر از داشتن نخبگان برتر و ثروتمند، همیشه یک نخبه با خود ندارند. در همه نهادهای فرهنگی تلاش اندک و نگاه حداقلی به فرهنگ سازی و حل مسئله وجود دارد و دومین مانع این است که فرزندان خوب انقلاب به دلیل حیا به تنهایی تربیت نمی شوند و به میدان نمی آیند و در عوض افراد دیگر. بخش های حساس کشور


کمی صحبت می کنیم

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه عدم تعامل کافی با یکدیگر یکی دیگر از موانع بود، گفت: کمتر می بینیم و کمتر می شنویم. این تفاوت ها در استان به این دلیل است که شما نمی توانید ببینید و صحبت کنید. مردم باید بچه های فرهنگی را جمع کنند تا حرف بزنند و ائمه جمعه، روحانیون، فرماندهان سپاه و … وظیفه دارند این بچه های فرهنگی و انقلابی را دور هم جمع کنند و نقششان فقط جمع آوری باشد نه خط کشی. در واقع ما باید محور فعالیت ها باشیم نه مرکز. گفت و گوی ما بین جریان های فرهنگی باید مستمر باشد.

وی با اشاره به برنامه جبهه فرهنگی انقلاب برای ترویج فرهنگ اصیل در جامعه گفت: فرهنگ باید بر همه مسائل حاکم باشد چرا که فرهنگ حاکم بر جامعه، اقتصاد، سیاست است.


گفتمان سازی در چارچوب جبهه فرهنگی است/ در نظام اسلامی مردم اصل هستند نه تاکتیک!

وی با بیان اینکه ویژگی های هر جامعه مهم ترین جزء آن است، گفت: جبهه فرهنگی با خواص آن پیوند خورده و به عنوان ابزار فرهنگ در اختیار آنها قرار می دهد. در نظام اسلامی مردم اصل هستند نه تدبیر و در حکومت مردمی اسلامی نماینده هر محله باید بداند که خادم است نه تصمیم گیرنده. وظیفه جبهه فرهنگی گفتمان سازی در بستر حوزه است و نیازمند ذهنی بیدار و زبانی فصیح است. روح حاکم بر همه این فعالیت ها فرهنگ است و نتیجه آن فرهنگ است.


مردم باید در اداره دولت تجربه داشته باشند

دبیر جبهه انقلاب اسلامی با اشاره به گام دمکراتیک شدن جامعه اسلامی و معرفی پدیده گفت: مردم باید در اداره حکومت تجربه داشته باشند و مردم باید طعم آن تجربه را بچشند.

وی با بیان اینکه با معجزه حضور مردم، حکومت امام زمان(عج) حکومتی کامل و عادلانه بر روی زمین خواهد بود، خاطرنشان کرد: پس مردم قبل از ایشان باید تجربه و قدمی در این زمینه داشته باشند. پس اکنون ما پیشتاز هستیم و هر چقدر هم دیر کنیم ظهور به تأخیر می افتد. هلال ماه باید تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید