پیوند عمیق پلیس و مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ سرمایه اصلی ناجا اعتماد مردم و جهت گیری آن به جامعه است.

پلیس در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور رشادت و از خودگذشتگی مردمی است که برای جلب رضایت مردم و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نکردند و حتی در اینجا جان خود را فدا کردند.

سردار علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: بی شک یکی از مهمترین و ارزشمندترین دستاوردهای قیام 5 بهمن 57 ملت ایران، تأسیس پلیس انقلاب بود.

وی افزود: آنچه پلیس بعد از انقلاب را از پلیس سایر کشورها و پلیس قبل از انقلاب متمایز می کند محبوبیت آن است و این کارکردی است که باعث می شود مردم همیشه در همه ماموریت ها و در همه صحنه ها و بحران ها پشتیبان پلیس باشند. به کمک این نیرو

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه 43 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد، شاهد تحولات و تحولات بی شماری در عرصه های مختلف هستیم که همگی نشان از تلاش مسئولان و حامیان انقلاب دارد.

وی بیان کرد: پلیس در مقاطع مختلف و در حوزه های مختلف ارتباط گسترده ای با مردم داشته و در طول این چهار دهه تغییرات بی شماری را شاهد بوده است.

ابراهیمی گفت: هوشمندی پلیس و استفاده از فناوری روز و تجهیزات علمی روز، توسعه و پیشرفت علم و دانش اندوزی از دیگر چشم اندازهای نیروی انتظامی است.

رویکرد علمی و جامعه محور پلیس اعتماد مردم و پلیس را بیش از پیش افزایش خواهد داد

وی ادامه داد: برای تحقق اطلاعات پلیس، اقدامات انجام شده در معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا منجر به طراحی و راه اندازی سامانه های اطلاعاتی و ارتباطی شد که به موازات آن تجهیزات مورد استفاده مطابق با فناوری های روز کار می کند.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: رویکرد علمی و جامعه محوری پلیس هر روز اعتماد بیشتری را بین مردم و پلیس نشان خواهد داد و پلیس بسترها و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری را برای ارتقای ظرفیت خود آماده کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: شاید از نظر سخت افزاری به پلیس کشورهای پیشرفته نرسیده باشیم اما در حوزه انسانیت و ایجاد نیروی انتظامی بر اساس موازین اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

وی مزیت اصلی پلیس ایران را اعتماد مردم و جامعه محور بودن آن برشمرد و گفت: نیروی انتظامی ایران و استان قزوین مولفه های آموزش علمی خود را افزایش داده و همواره در تلاش هستند تا کارآموزان پلیس دانش بنیان را با امکانات جدید اجرا کنند. .

ابراهیمی تاکید کرد: نیروی انتظامی حافظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ناجا حافظ جان، مال و ناموس مردم است.


نیروی انتظامی حافظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به عزت و اقتدار ایران اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با قدرت، پایداری و درایت بیش از گذشته و با وجود همه توطئه ها برای ضربه زدن به نظام ایران به سمت تحقق آرمان های انقلاب حرکت می کند. ایران امنیت بالایی دارد که بزرگترین نعمت است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امیدواریم امروز با کمک مردم فهیم و بصیر ایران و همچنین حضور نیروی انتظامی جان برکف در کشور امنیت و عزت را ارتقا دهیم.

وی افزود: در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحقیقات نشان داده است که پلیس ایران در قالب های مختلف در راستای به روز رسانی دانش بنیان، افزایش رضایتمندی شهروندان و ارائه خدمات مناسب است.

ابراهیمی بیان کرد: تحقق جامعه محوری و مردم سالاری که شعار اصلی انقلاب، تامین و حفظ امنیت عمومی و تغییر نگاه پلیس به جامعه است، نیازمند تدوین سیاست ها و راهبردها و اهدافی است که پلیس می تواند در سایه آن ها از آن استفاده کند. ظرفیت و حمایت مردمی در این زمینه.

وی افزود: نتیجه چنین تفکری منجر به اقداماتی چون استفاده از ظرفیت و توانمندی افراد، گروه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی و رسانه ها برای ایجاد و حفظ امنیت و همچنین شناخت پدیده ها و مشکلات و فرآیندهای اجتماعی شده است. “مطالعات دقیق ارائه شده است.

ایران اسلامی با اقتدار و درایت بیش از پیش به سوی تحقق آرمان های انقلاب پیش می رود

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: پاسخگویی به موقع به نیازهای جامعه متناسب با تحولات اجتماعی از طریق راه اندازی مرکز مدیریت و اداری 110 و سامانه پایش انسانی 197 از دیگر فعالیت های انجام شده پس از پیروزی شکوهمند انقلاب

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به حق مردم در کنترل دستگاه های اجرایی توجه شد و در اصل هشتم قانون اساسی به این نکته اشاره شده است که سایر اصول این قانون شامل حقوق اجتماعی از جمله است. مسئولیت پذیری و مالکیت حق مردم برای مشاهده رفتار مدیران، کارگزاران و مدیران مورد تاکید است.

ابراهیمی گفت: با راه اندازی سامانه 197 به عنوان مرکز رسیدگی به شکایات و گزارشات و نظارت مردمی در پلیس، امکان نظارت و کنترل بر کار و رفتار کارکنان فراهم شده است.

وی گفت: راه اندازی و راه اندازی پلیس فتا برای رصد، پیشگیری و کشف جرائم و آسیب های فضای مجازی، راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری برای ارتقای سلامت روان و اطمینان بخشی جامعه در شرایط مختلف، استفاده از تجهیزات جدید و هوشمند نظارتی. اقدامات دیگری برای رصد و کنترل جامعه و کشف علمی جرم و همچنین استفاده از فرصت های اجتماعی در حوزه های مختلف مردمی، اقشار اجتماعی و رسانه ها و کانال های مجازی انجام شده است.

آموزش سربازان برای هدایت بازار کار پس از پایان دوران دفاع مقدس

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در سال‌های اخیر فعالیت‌های بی‌شماری برای آموزش سربازان جهت هدایت بازار کار پس از خدمت سربازی، راه‌اندازی اردوی جهادی، اجرای طرح‌های استانداردسازی و ارتقای رفتار کارکنان انجام شده است و مدیریت کیفی نیروی انتظامی ایران یکی از این موارد است. از آنها با عنوان «مکنا» به منظور ایجاد کیفیت و تعالی رشد در ناجا.

ابراهیمی افزود: محصول فعالیت ها و تحقیقات انجام شده در قالب پروژه مکنا، توسعه سیستم مدیریت کیفیت بومی و مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی گفت: احترام به مشتری به معنای جلب رضایت از خدمات مشتری است. پلیس به عنوان یک نهاد نظامی و غیرنظامی بیشترین ارتباط را با شهروندان دارد و باید از هر جهت رضایت ارباب رجوع یگان های مختلف خود را تضمین کند تا نمونه ای درخشان از دموکراسی و حاکمیت قانون باشد.

ابراهیمی افزود: در این راستا 3 نظرسنجی در خصوص میزان رضایت مشتریان در دو بخش دارای بیشترین مشتری در سازمان شامل کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شد که نتایج شاخص های آن به طور نسبی اعلام شد. نقطه نظرات و نظرات ارباب رجوع در جهت خدمت رسانی بهتر با تشکیل جلسات هیات رئیسه جهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان مورد تایید قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین با نخبگان و گروه های مرجع به منظور شناسایی معضلات و پدیده های اجتماعی ایجاد شده است. کارایی و انعطاف برای دستور کار درست وضعیت با اجرای قانون و امنیت بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید