پیاده روی اربعین نوعی تقابل با طرح های تجزیه غربی و صهیونیستی است


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894153

نماینده ولی فقیه در عراق گفت: اجتماع عظیم اربعین علاوه بر اینکه یک عبادت و ارادت و اخلاص به امام حسین (ع) است، نوعی مقابله با نقشه های تفرقه افکنانه غرب و صهیونیست ها نیز هست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا حجت الاسلام والمسلمین سیدمیتبی حسینی پیش از ظهر امروز در همایش گام های بهشتی، گردهمایی ویژه مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف به پیاده روی اربعین حسینی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) با استناد به آیه شریفه «الذین» برگزار شد. کسانی که پیام های خدا را می رسانند، به او افتخار می کنند و به او افتخار می کنند.» حسیبه می گوید: تبلیغ باید به گونه ای باشد که دلها را مجذوب خود کند و تأثیرگذار باشد.

وی افزود: بر این اساس خداوند در آیه 125 سوره نحل می فرماید: «سَبِیلَ رَبِّی بِحَکْمَاً وَ مَعْلَهُ الْحَسْنَ وَ مجادَلَهُمْ فِی الْحَسْرِ» یعنی با حکمت و هدایت نیکو راه را دعوت کنید. از پروردگارت و با آنها (به نحوی) کدام حجت بهتر است، همانا پروردگارت به کسی که از راه او منحرف شده، بهتر می‌داند و او به کسانی که در راه راست هستند بهتر می‌داند.

نماینده ولی فقیه در عراق تصریح کرد: محتوایی که مبلغان به مردم ابلاغ می کنند باید همان چیزی باشد که خداوند فرموده یا با واسطه های مورد اعتمادش به ما رسیده است. پیامبران و ائمه معصومین (ع) فرمودند: در نهایت بر خضوع و خضوع در برابر خداوند تأکید شد، یعنی مبلغان به جای تلاش برای رسیدن به مقام و مقام، با نیت خالص و بدون ترس از غیر حضرت حق، دین را گسترش دهند.

وی ادامه داد: خداوند به مبلغان دین مژده داده است که ثواب و مزد آنها مختص اوست و مزد مادی و دنیوی مهم نیست چرا که اینجا معامله اصلی با خداست.

حسینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برای قدرت های جهانی پدیده ای نادر و غیرقابل پیش بینی بود، پس از پیروزی انقلاب، دنیا به این فکر افتاد که مردم ایران باید به شوروی یا آمریکا روی آورند، اما امام خمینی (ره) ) از ابتدا شعار شرق نباشیم، غرب را بیان کردند و عملا راه مستقلی را در پیش گرفتند.

نماینده ولی فقیه در عراق در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت مرزهای ایران و عراق برای قدرت های جهانی تصریح کرد: شیعه بودن اکثریت مردم ایران و عراق باعث شد تا دشمنان به فکر تحریک صدام برای حمله به ایران و تحمیل هشت سال جنگ بر مردم ایران باشید زیرا معتقد بودند اگر انقلاب اسلامی به عراق سرایت کند، مشکل بزرگی برای ابرقدرت ها به وجود می آید، در حالی که عراق رابط ایران با جهان عرب بود.

وی با اشاره به مختصات جامعه عراق در دوران حکومت حزب بعث و صدام حسین گفت: اگرچه بسیاری از مردم عراق از زبان فارسی استفاده می کردند، اما صدام خط و زبان فارسی را ممنوع کرد.

حسینی تاکید کرد: اجتماع عظیم اربعین علاوه بر اینکه یک عبادت و ارادت و اخلاص به امام حسین (ع) است، نوعی مخالفت با نقشه های تفرقه افکنانه غرب و صهیونیست ها نیز هست.

نماینده ولی فقیه در عراق با بیان اینکه میلیون ها ایرانی در ایام اربعین به عراق سفر می کنند و با میلیون ها زائر آن کشور و پیروان سایر ادیان و مذاهب از کشورهای مختلف همراه می شوند، گفت: بر این اساس دشمنان هستند. تلاش برای انحراف این اجتماع بزرگ و ایجاد اختلاف بین مردم، توهین به مقدسات مذاهب مختلف اسلامی است که البته این توطئه ها نتیجه نمی دهد.

وی تصریح کرد: هرکس خواسته یا ناخواسته این اختلافات را دامن بزند، خط آمریکا و صهیونیسم جهانی را زده است، اما باید بداند که حرکت در جهت مخالف در این دریای طوفانی اثری نخواهد داشت.

حسینی با اشاره به برگزاری راهپیمایی‌های اربعین توسط پیروان مذاهب اهل سنت و حتی مسیحیان و ایزدی‌ها در عراق، گفت: تمامی هزینه‌ها برای شرکت در پذیرایی از زائران حسینی (ع) پرداخت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در عراق تاکید کرد: تمام تلاش مبلغان دینی و شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین باید در راستای وحدت بین مسلمانان و پیروان همه ادیان الهی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید