اربعین دیدار دل باخته‌گان در مکتب عاشورا و مکتب انسان‌گرای حسینی است.


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897753

رویکرد سیاستی برنامه هفتم توسعه، مسئله محور است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاست ها با رویکرد مسئله محوری ابلاغ می شود و به چالش ها و مشکلات جدی پیش روی پیشرفت و توسعه کشور می پردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های نماز سیاسی جمعه این هفته تهران (25 شهریور) گفت: همه شما و خود را به تقوای الهی سفارش می کنم. که حقیقت تقوا، شناخت دقیق مکتب عاشورا و حضور در این میدان، تربیت انسان و کمال جامعه انسانی است.

وی افزود: در خطبه آخر به نهضت عاشورای حسینی اشاره کردم و به نامه این بزرگوار به برادرش و تبیین نقشه راه ایشان اشاره کردم. این حرکت عظیم بر اصل محوری امر به معروف و نهی از منکر استوار است. «تمام تصمیمات، اقدامات و گام‌های بلندی که در این جنبش برداشته می‌شود یا از آن الهام گرفته می‌شود، مبتنی بر این اصل محوری است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران مهم ترین بلای عصر اموی را تشکیل نظام سیاسی دیکتاتوری با افراد ناحق در رأس هرم قدرت عنوان کرد و تصریح کرد: وجود مبارک حضرت ابا عبدالله حسین علیه السلام این بلا را بر جامعه اسلامی آرزو کرده است و تاریخ بشریت و تاریخ اسلام را به عنوان خطرناک ترین نفی که اساس زشتی ها و پلیدی هاست برجسته می کند. لذا در راه کوفه گفتند; سلطان مستکبر که حدود الهی را زیر پا می گذارد و به جامعه بشری ظلم می کند، در جامعه اسلامی شیطان بزرگی است و بر امت اسلامی است که در مقابل او موضع گیری کند. اگر با دل و زبان علیه او حرکتی ایجاد نشود و این مسئولیت آنطور که باید برای مسلمان انجام نشود. این مسلمان به این حاکم غاصب ظالم دلبسته است. منکر است.

ابوترابی فرد گفت: شر دیگر بیعت با اوست. اگر مسلمانی کنارش بنشیند و دستش را بگیرد، گناه کبیره کرده است. پس پیامبر رو به مروان کرد و فرمود: من فرزند پیامبر در این مقام غرور آفرین از بندگی و بندگی اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آیا می توانم با عنصر شیطانی که به آن آلوده است بیعت کنم. گناه نه من بیعت می کنم و نه کسانی که در کنار من هستند.

وی افزود: وجود امام حسین(ع) می خواهد این واقعیت را تبیین کند که امت اسلامی سکوت در برابر بنی امیه و حاکمان ظالمی مانند بنی عباس را گناهی کبیره می دانستند و باید با آنها مخالفت کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: این تکذیب به قدری ساده شد که یزید به ابن عباس که شخصیتی برجسته و از مدافعان مکتب امامت و معتقدان مکتب ولایت است نامه نوشت. حكومت مرا متوقف كنيد و حضرت ابا عبدالله الحسين را از اين راه باز دارد.

وی ادامه داد: می بینید که اندکی پس از قیام تاریخ ساز و تحول آفرین عاشورا و پس از گذشت 4 سال از واقعه عاشورا، توابین با انگیزه تحقق قیام اباعبدالله رفتند و شعارشان تحقق سنت بود. پیامبر.

ابوترابی فرد گفت: مقاومت در فلسطین و یمن ادامه نهضت عاشورا است. لبنان مظهر نهضت بزرگ عاشورا است. حشدالشعبی عراق از مکاتب عاشورا الهام گرفته شد.

خطیب جمعه در ادامه سخنان خود با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: مراسم باشکوه اربعین حسینی رزمایشی برای ظهور امام عصر (عج) در افقی جهانی و فراملی با نقش فهیم، سخاوتمند و مهمان نواز است. مردان و زنان عراقی. این استقبال آبرومندانه از امام حسین (ع)، ملت و دولت عراق را در موقعیت باشکوهی قرار داد.

وی با بیان اینکه اربعین دیدار دل باختگان از مکتب عاشورا و مکتب انسان گرای حسین بود، ادامه داد: عاشقان ابا اباعبدالله الحسین(ع) پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی خود را در این سال مستحکم کردند. این میعادگاه و ایجاد ادبیات سیاسی جدیدی بر اساس «ایران و عراق» است.

ابوترابی فرد گفت: این آیین فرهنگ سازی و جامعه سازی یک رزمایش و اردوی سیاسی اجتماعی است که امت اسلامی را حول محور وحدت و توحید اباعبدالله الحسین(ع) و مدرسه توانمندی انسانی عاشورا سامان داده است. اربعین نماد ابراز عشق گسترده عاشقان عدالت و انسانیت به معشوق همه آزادی خواهان جهان حسین (ع) است.

وی افزود: در شگفتم از کرامت و سخاوت کسانی که اصرار به میزبانی از میهمانان حسین بن علی (ع) دارند. شایسته است با رصد دقیق مشکلات و پرهیز از اغراق در نقاط ضعف در اجرای این حماسه، با بهره گیری از تجربیات انباشته و برنامه ریزی دقیق، بتوان از این آیین باشکوه عظمت دینی و سیاسی استفاده بهتری کرد و راهگشا شد. برای تحکیم همبستگی و پیوند امت اسلامی به ویژه دو دولت و ملت ایران و عراق، آهن‌کشی شد.

امام جمعه تهران با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر انقلاب تصریح کرد: در روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی برنامه توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را ابلاغ کردند. کشور با رویکرد مسئله‌محور و رسیدگی به چالش‌ها و مشکلات جدی، پیشرفت و توسعه کشور در پیش است.

وی ادامه داد: تحلیل سیاست های کلی نظام و نقش این اسناد کلیدی و مهم بالادستی در هموارسازی سرعت پرشتاب کشور برای خروج از گلوگاه ها و تحقق شاخص های پیشرفت و توسعه نیازمند زمان و فرصت دیگری است. که انشاالله درستش میکنم

ابوترابی فرد با بیان اینکه در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه چندین اصل برجسته شده است، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز پیشرفت اقتصادی در کنار عدالت با میانگین رشد 8 درصدی در طول برنامه مورد توجه قرار گرفته است. این هدف گذاری یک هدف گذاری بسیار مهم و کلیدی است.

وی افزود: اگر در انتهای برنامه فقط به این شاخص نگاه کنیم، برای درک چگونگی اجرای برنامه و رسیدن به اهداف تعیین شده کافی است. اگر در عرصه های مختلف اداری کشور با تحول و تحول مواجه نشویم این مهم محقق نخواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان تاکید کرد: بدون نگاه تحول آفرین، با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه، نظام مالیاتی کشور، نظام اداری کشور، در حوزه بهره وری نیروی انسانی، سرمایه های فناوری، مدیریت و همه عوامل تولید، هیچ اتفاقی نمی افتد، انشاءالله اتفاق نمی افتد، یک بار دیگر به توسعه و تغییراتی که باید در این حوزه ها رخ دهد اشاره می کنم و عملاً در مرحله دوم انقلاب نیازمند یک سیستم در حوزه های مختلف هستیم.



دیدگاهتان را بنویسید