اربعین حسینی رزمایش بزرگی برای احیای مکتب عاشورا در جهان است


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891209

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اربعین حسینی رزمایش بزرگی برای احیای مکتب عاشورا و ترویج نهضت امام حسین (ع) در جهان است، گفت: باید از همه توان و ظرفیت ها برای برگزاری باشکوهتر پیاده روی اربعین استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جماعت اراک در همایش استانی روز جهانی مسجد در مسجد جامع اراک گفت: به برکت انقلاب اسلامی روز جهانی مسجد اعلام شد و این نشان دهنده اهمیت نقش مساجد در انقلاب است و این روز فرصت مناسبی برای توجه است. اینجا جایگاه مساجد است و نقش مساجد در حیات طیبه جامعه بشری بسیار مهم است.

دری نجف آبادی تصریح کرد: مساجد همواره مبنای وحدت و انسجام در جامعه اسلامی هستند و انقلاب اسلامی بر اساس مسجد محوری شکل می گیرد و با مسجد محوری می توان زمینه ایفای نقش مردم را فراهم کرد.

وی ادامه داد: مسلمانان بیش از یک پنجم جمعیت جهان را تشکیل می دهند و یک سوم کشورهای جهان را کشورهای اسلامی تشکیل می دهند و این ظرفیت مناسبی برای تحقق آرمان های اسلام و مکتب ناب محمدی (ص) و اسلام است. امت اسلامی باید متحد و همسو باشند تا از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه مساجد از ارزشمندترین و مقدس ترین مراکز دینی جهان هستند، گفت: سرمایه گذاری در مساجد بسیار مهم است و زمینه تحقق اهداف و آرمان های انقلاب را فراهم می کند.

دری نجف آبادی افزود: نقش مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی یک مرکز تمام عیار است و مسجد کامل ترین مکان دینی در دین مبین اسلام است که در اداره جامعه اسلامی و برنامه ریزی در امور مسلمانان نقش دارد.

وی گفت: مساجد در انقلاب اسلامی کانون تربیت مدیران هم تراز انقلاب است و نباید از شهید سلیمانی و حاجی ها و مساجد غافل شد و حفظ دژ مساجد جامعه اسلامی را از شر بلا نجات می دهد. توطئه های دشمن.”

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور نباید از اهداف اصلی خود غافل شوند و دستگاه های اجرایی و اجرایی نیز باید در تحقق اهداف انقلاب نقش آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید منشأ تحول بزرگی در اقشار مختلف جامعه باشند، گفت: حوزه های علمیه باید در امر مسجد محوری پیشگام باشند.

امام جمعه اراک یادآور شد: اقتصاد کشور باید تولید محور باشد و اقتصاد پول محور و هزینه زا آفت بزرگی است و تزریق پول تهدید بزرگی برای کشور است و باید برای رفع اینها برنامه ریزی و برنامه ریزی درست انجام شود. خسارت

دری نجف آبادی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و سربلند از اولویت های مهم گام دوم انقلاب و کلیدی ترین اقدام در کشور محسوب می شود و باید به این موضوع و معیارهای ارزیابی مدیران توجه ویژه شود. و نهادها در نظام اسلامی باید نیروهای کارآمد تربیت شوند.برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی.

وی گفت: ایجاد تحول در نقاط مختلف کشور یک ضرورت مهم است و روحانیت باید در ایجاد تحول پیشگام باشد و همه در این مسیر نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است، تصریح کرد: مردم ایران در عزاداری محرم امسال مکتب عاشورا را احیا کردند و در ایام محرم نیز این مکتب را احیا خواهند کرد. اربعین حسینی.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اربعین حسینی رزمایش بزرگی برای احیای مکتب عاشورا و ترویج نهضت امام حسین (ع) در جهان است، گفت: باید از همه توان و ظرفیت ها برای برگزاری باشکوهتر پیاده روی اربعین استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات نهادی انقلابی، ولایی، مردمی و معنوی است و نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته و امروز باید نیرویی تحول آفرین در مبارزه برای تبیین و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید