«اندیشه حسینی» مؤلفه تأثیرگذار در ایجاد و تداوم انقلاب بود


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888685

ویسکرمی گفت: «تفکر حسینی» یکی از عوامل مؤثر در ایجاد و ماندگاری انقلاب است و تا زمانی که تفکر حسینی در این کشور وجود دارد، این مملکت به ذلت نمی رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: پیوند مکتب حسینی و عاشورا پیوندی آشکار با انقلاب اسلامی ایران است، فراموش نکنیم که آموزه های عاشورا الهام گرفته از امام راحل در برپایی انقلاب بود. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی.

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) فقیهی بود که در دل حوزه های علمیه متولد شد، به این معنا که همین مدارس امتداد مکتب اهل بیت(ع) بود. -بیت(ع) که برای حفظ میراث اهل بیت(ع) تلاش می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در شورای اسلامی تصریح کرد: هم از نظر فقیه بودن بنیانگذاران انقلاب اسلامی می توان گفت که انقلاب اسلامی برخاسته از نهضت عاشورا است و هم از نظر فقیه بودن. شعارهای انقلاب از جمله در حراست مقدس با نام و یاد حسین(ع) در اهداف و آرمان های پاسداشت مقدس پیشرفت کرده ایم.

ویسکرمی گفت: کلام امام (ره) که می فرماید: راه مقدس از کربلا می گذرد نیز به همین مشکل اشاره دارد و همه رزمندگان دفاع مقدس به عشق رسیدن به کربلا جنگیدند و در مقابل کربلا جان باختند که نشان می دهد در اندیشه ایمان و اخلاق و رفتار انسان معتقد به انقلاب در عشق به امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام های ماندگار عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم و ستم روزگار است، گفت: این را در واقع در رویارویی انقلاب اسلامی با قدرت های ظالمی چون آمریکا می بینیم. دولتها و همچنین متفکران غربی تشخیص دادند که انقلاب از مکتب عاشورا سرچشمه گرفته است و از لحاظ نظری و نظری روشن است که یکی از عوامل مؤثر در ایجاد و ماندگاری انقلاب، تفکر حسینی بوده و تا زمانی که تفکر حسینی در این کشور وجود داشته است. ، این کشور به سمت ذلت خواهد رفت. کار نخواهد کرد

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در شورای اسلامی تصریح کرد: در آن سوی مکتب حسینی بحث نگاه سبزی است که شیعه نسبت به ظهور امام زمان (عج) دارد. این تداوم نظام نبوت است و همه اینها را در این راستا می بینیم و به خواست خدا این انقلاب به دست صاحب اصلی که ولی عصر (عج) است با هدایت کافی و همین مردم می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید