وزیر کار: 2 میلیون و 400 هزار بیکار داریم / 2 میلیون و 200 هزار نفر شغل پاره وقت یا ناپایدار دارند.

وزیر کار: 2 میلیون و 400 هزار بیکار داریم / 2 میلیون و 200 هزار نفر شغل پاره وقت یا ناپایدار دارند.

روز جدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر بیکار و 2 میلیون و 200 هزار نفر بیکار یا ناپایدار هستند، گفت: تعداد قابل توجهی از پرونده های فساد در حال حاضر مختومه شده و به زودی به قوه قضائیه ارسال می شود. .

«حجت الله عبدالملکی» در گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه اشتغال پرداخت و اعلام کرد: در این دو ماه چندین عزل و انتصاب داشته ایم و یکی از وظایف من در مجلس حذف مفسدان، نامناسب و ناکارآمد بوده است. وزارت تعاون شاید یکی از اخراجی ها و نصب ترین ها در بین وزارتخانه ها بود و چند نفر برکنار شدند.

وی گفت: برخی از آنها افرادی هستند که دارای انواع مفاسد از جمله مفاسد اقتصادی بوده اند و برخی نیز افرادی هستند که دارای انواع محکومیت ها و جرایم از جمله جرائم امنیتی و اقتصادی بوده اند و برخی نیز مردمی هستند. افرادی که ناکارآمد بوده اند، یعنی افرادی که تحصیلات و تخصص مناسبی ندارند و مناصب رهبری را بر عهده داشته اند و استثمار را کاهش داده اند.

عبدالملکی افزود: البته برخی از کسانی که ما اخراج کردیم مدیرانی بودند که یا بازنشسته شدند و یا نمی خواستند به همکاری ادامه دهند. پیشرفته است و شامل تمام واحدهای اقتصادی و بخش‌های تمام صندوق‌هایی است که ما به مردم خدمت می‌کنیم.

وی گفت: بر اساس آمارهای رسمی حدود 2 میلیون و 400 هزار بیکار، 2 میلیون و 200 هزار نفر با مشاغل پاره وقت یا نامطمئن و حدود 2 میلیون نفر ناامید از یافتن کار در کشور داریم که در بین جمعیت فعال نیستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در حال حاضر 9 میلیون و 700 هزار نفر با مشاغل کم درآمد مواجه هستند و 4 میلیون و 500 هزار نفر نیز شغل غیررسمی و بدون بیمه دارند.

وی با بیان اینکه همه این اقشار باید هدف برنامه اشتغال دولت باشند، افزود: مهم ترین گروه بیکاران هستند، اما سایر اقشار باید هدف گذاری شوند که در این راستا برنامه ای برای ارائه افرادی که اشتغال آنها وجود ندارد آینده باشد. ، یعنی بیمه نیستند.»، ما داریم یا افرادی با درآمد کم، البته باید درآمدشان افزایش یابد.

عبدالملکی افزود: برخی از این آمارها مربوط به افرادی است که به دنبال یافتن کار هستند و در صورت رونق فضای کسب و کار، این قشر جزو فعالان بازار کار خواهند بود و استانداردهای رشد اشتغال نیز افزایش می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در هفته اول کار، قرارگاهی به نام قرارگاه مردمی تشکیل دادیم که 16 ستاد دارد و یکی از ستادها ستاد اشتغال است که اعضای اصلی ستاد عالی اشتغال در آن حضور دارند. شورا و سایر نهادها مانند سازمانها، ادارات کارفرمایی، نهادهای انقلابی و سایر گروهها. ستاد استخدامی جلسات متعددی برگزار کرد و مصوبات شورای عالی اشتغال در واقع حاصل این ستاد است.

وی با بیان اینکه اردوگاه بهزیستی به اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران رسیده است، گفت: اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران نسبت اشتغال به تولید را نشان می دهد که سیاست اصلی اشتغال زایی ما رونق تولید در برخی بخش هایی است که مزیت های ملی، محلی و منطقه ای

عبدالملکی تاکید کرد: برای ساماندهی اشتغال باید 5 اتفاق بیفتد، اول شناسایی نیروی کار مستعد، دوم مشاوره کلینیک ها و شتاب دهنده های کار و تجارت، سوم ترویج و فرهنگ سازی، چهارم اطلاع رسانی به رسانه ملی و دستگاه های اطلاع رسانی. و پنجم، آموزش.

وی گفت: علاوه بر این برای فعال سازی این اکوسیستم 16 تفاهم نامه در جلسه شورای عالی کار با دستگاه های مختلف داشتیم که در صورت تسریع این حرکت با سرعت بسیار بالا اشتغالزایی و اشتغال غیررسمی را رسمی خواهیم کرد. «و افزایش درآمد اشتغال موجود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از زیرنظام های موجود در اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران مربوط به فضای کسب و کار است که وظایف دستگاه ها را در آن توزیع کرده ایم. به عنوان مثال، وزارت اقتصاد و دارایی با همکاری این وزارتخانه تصویب کرد و ظرف سه ماه گزارش دهید.

وی گفت: این راهکاری ویژه برای بهبود فضای کسب و کار در زمینه اشتغال است و از 22 بخش پرمشغله کشور می توان به حوزه پوشاک، صنایع دستی، صنایع تبدیلی کشاورزی اشاره کرد.

عبدالملکی با بیان اینکه لغو پروانه های دست و پا گیر از حدود یک ماه و نیم پیش در ارتباط با آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای آغاز شد، افزود: به طور متوسط ​​حدود هشت ماه زمان می برد اما اکنون سه ماه طول می کشد. روز کوتاه شده است و اگر همکاران ما ظرف سه روز بررسی نکنند سیستم به صورت خودکار مجوز صادر می کند نتیجه این شد که از سال اول تا شروع دولت جدید حداکثر 30 مجوز مدرسه صادر شد اما در همین ماه بیش از 300 مجوز در گذشته صادر شده است.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید هر سه ماه یکبار گزارش اشتغال و بیکاری را در جلسه شورای عالی اشتغال ارائه کند. در این راستا اکوسیستم ملی اشتغال در حال کار است و تلاش می کنیم هماهنگی کنیم. “آن را سریعتر بین دستگاه های مختلف حرکت دهید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات مربوط به هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال است و بانک مرکزی با همکاری وزارت تعاون ساز و کار تامین مالی اشتغال پایدار را جمع بندی و ابلاغ خواهد کرد. . ؛ «البته تاکنون چنین مواردی نداشتیم؛ شبکه بانکی پارسال یک میلیون و 800 هزار میلیارد فولاد تسهیلات پرداخت کرد که منجر به اشتغال نشد.

وی گفت: در سامانه ای که ایجاد کرده ایم، پشتوانه ای با 28 میلیون کد ملی داریم که برخی بیکار، برخی شاغل، برخی ناامید از کار و برخی کم درآمد یا کم درآمد هستند. بدون بیمه، همه اینها روی برنامه های اشتغال ما تأثیر می گذارد.» روی این کدهای ملی قرار می گیرد؛ مثلاً وام هایی که به تعدادی از این افراد پرداخت می شود، وضعیت اشتغال را رصد می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون نفر در تاج بیکار شده اند.

وی در خصوص هدف گذاری ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل جدید گفت: بسیاری از افراد کاملا بیکار هستند. اگر کسب و کاری راه اندازی می کنید و درآمد کمی دارید، این یک نقطه شروع است و تعدادی شغل توسط This is a class ایجاد می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: درصدد هستیم نرخ فرار از بیمه کارفرمایان را کاهش دهیم و تعدادی از مشاغل غیررسمی را رسمی کنیم، اما بخش قابل توجهی از یک میلیون و 800 هزار شغل جدید ایجاد می شود. . . «و بخشی از آن خوداشتغالی خواهد بود و نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم که خودشان را بیمه کنند.

وی افزود: هرگونه تغییر در قانون کار نباید به گونه ای باشد که رفاه و ایمنی محل کار حدود 24 میلیون نفر از شاغلان فعلی را به خطر بیندازد که در این راستا بیش از 80 تا 85 درصد از افراد بیکار یا کم کار هستند. آنها دارای درآمد غیررسمی هستند، فاقد مهارت هستند.

عبدالمالکی گفت: تحریم های استخدامی می تواند نقش مثبتی داشته باشد، چون منابع ارزی محدود است و واردات رو به کاهش است و روند به سمت بازار داخلی خواهد بود، باید تولید داخلی و امکان جایگزینی تولیدات داخلی با وارداتی تقویت شود. امنیت بهتری دارد، بنابراین انتظار داریم اشتغال افزایش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در روستاها امکانات تولیدی بسیار خوبی داریم و در حال تقویت صندوق بیمه کشاورزان، دهقانان و عشایر هستیم تا بتوانیم اشتغال در روستاها را فراهم و رسمی کنیم.

وی افزود: برنامه های بسیج سازندگی، کمیته پشتیبانی و بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان و معاونت مستضعفین ریاست جمهوری و نهادهای مشابه را برای حمایت از اشتغال روستایی در نظر گرفته ایم. یک سیستم هماهنگ.»

عبدالملکی بیان کرد: در طراحی اکوسیستم اشتغال ملی، تکلیف برنامه و سازمان بودجه تعدیل اعتبارات در حوزه اشتغال با همکاری وزارت کار به عنوان هماهنگ کننده سایر دستگاه های اشتغال تصویب شد.

وی ادامه داد: امسال 32 هزار میلیارد تن در بند الف تبصره 18 استقراض مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه چندانی نداشت و در تلاش هستیم تا این وام ها را فعال کنیم و استفاده از این ظرفیت بودجه را فراموش نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید