چرا به معلمان پاره وقت ارزشیابی معلم داده نمی شود؟

چرا به معلمان پاره وقت ارزشیابی معلم داده نمی شود؟

حمیدرضا حاجی بابایی با انتقاد از اجرای قانون ارزشیابی معلمان گفت: مجلس گام بزرگی برای اجرای قانون ارزشیابی معلمان برداشت اما متاسفانه در مرحله اجرا این قانون شیرین برای معلمان تلخ شد.

نماینده مردم همدان و فمینین در مجلس با یادآوری اینکه این قانون در 6 ماهه گذشته سال 1400 اجرا نشد و اجرای آن به تابستان امسال موکول شد، افزود: البته تمامی معوقات معلمان از 10 شهریور پرداخت می شود. ، 1400 اما این عملکرد با تاخیر و پرداخت همراه است. غرابت علی الحسبه معلمان را ناراحت کرد و باعث خوشحالی معلمان نشد.

حاجی بابایی گفت: متأسفانه این پرداخت های متفاوت نشان می دهد که مسئولان از فضای عمومی معلمان اطلاعی ندارند و این نوع پرداخت ها باعث سردرگمی معلمان شده است. حرفی بزنم که به دولت لطمه بزند یا تصمیم مجلس را شرمنده کند، اما از مسئولین ذیربط تقاضا دارم که خجالتی برای پرداخت های معلم نکنند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست چرا معلمانی که در سال 1392 قرارداد منعقد کرده اند ارزیابی ویژه معلمی دریافت نکرده اند، گفت: بیش از 70 هزار معلم قراردادی که در سال 1392 قرارداد بسته اند و قبل از آن 6 سال کارآموزی تدریس داشته اند. در مرحله رتبه بندی قرار نمی گیرند و برخی از آنها امروز مدیر و معاون مدرسه هستند.

حاجی بابایی تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم با معلمان مذکور کینه توزی داشتند زیرا در دوره دولت قبل استخدام شده بودند و این معلمان را به دلیل روشن بودن قانون تبدیل نکردند، قراردادها باید بعد از 5 سال تبدیل شود. وضعیت و رسمی شد، اما دولت قبل این معلمان را رسمیت نداد و برای آنها کد کار صادر نکرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس تاکید کرد: در بخشنامه دولت در سال 1392 اشاره کردیم که این معلمان بدون آزمون منصوب شوند. اما اینکه این معلمان حقوق حسابی دریافت نمی کنند یک ظلم و نگرش معلمی است.

وی با بیان اینکه قطعا حق با معلمان در مورد طرح مهرآفرین بود، گفت: من به عنوان رئیس برنامه و بودجه طی نامه ای این مشکل را به رئیس جمهور توضیح دادم و رئیس جمهور نیز قول پیگیری و رسیدگی به این مشکل را دادند.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم بیشترین بهره را برای معلمان داشته باشیم، افزود: متاسفانه اگر به دنبال این هستیم که معلمان از هر بخشنامه و مصوبه ای کمتر بهره ببرند، دور از عدالت و انصاف است. این نگاه شاید در آموزش و پرورش نباشد اما در سایر نهادها وجود دارد.

رئیس فراکسیون آموزش و پرورش مجلس با اشاره به طرح بحث مبنی بر اینکه معلمانی که ارزشیابی می شوند باید مورد آزمون قرار گیرند، گفت: اگر قرار است از آنها آزمون گرفته شود نیاز به تصویب دو فوریت در مجلس داریم که با هر افزایشی. در حقوق رؤسا و مسئولان ذیربط نیز شایسته است بررسی شود که چرا معلمی با 16 سال سابقه باید برای افزایش حقوق خود آزمایش شود.

وی تاکید کرد: چنین رفتاری توهین به معلم است، طرح مهرآفرین در همه وزارتخانه ها اجرا شد و همه کارمندان بعد از 5 سال رسما منصوب شدند اما چرا باید این طرح فقط به این شکل برای وزارت آموزش و پرورش اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید