آغاز هفته بسیج 1400 با شعار “بسیج پاره پاره مردم است” / از افتتاح 150 نیروگاه خورشیدی تا آغاز نهضت خدمات اجتماعی

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784845

سردار افراسیابی با اشاره به شعار هفته بسیج با عنوان «بسیج بخشی از مردم است» گفت: در هر رده از حوزه مقاومت بسیج خراسان رضوی حداقل یک برنامه در این هفته در راستای خدمت به مردم اجرا می شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; سردار علی اکبر افراسیابی معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: ایشان کندی و توانایی خود را به جامعه و نظام اسلامی نشان دادند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب، آغاز جهاد کشاورزی، دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با اغتشاشات مختلف و مبارزه با اولین گروه های الحادی انقلاب، بسیجیان حضور داشتند و بسیج سازمانی برای مردم و جوانان است. کشور در این زمینه باشد.» مردم تصمیم بگیرند و در این مدرسه نیروهای خدمتگزار در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه بسیج جایگاه تحصیلی دارد و هرجا مدیر موثری داشته ایم، روزی در بسیج خدمت کرده و تاثیر حضورش در بسیج در وجود ایشان و قطعا خائنین کشور متجلی است. و نظام اسلامی به فکر بسیج نیست: هرجا که از توان بسیج استفاده شده موفق بوده است و امیدواریم دولت فعلی از ظرفیت بسیج برای خدمت به مردم استفاده کند.

فعالیت بیش از 15000 حوزه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی

وی افزود: بیش از 15 هزار حوزه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی فعال هستند و این حوزه های مقاومت در هفته بسیج جشن میلاد بسیج را برگزار می کنند و همه مردم در این هفته قدردان این خادمان خواهند بود.

سردار افراسیابی ادامه داد: امسال برنامه های هفته بسیج با شعار بسیج مردمی است و در هر رده از حوزه مقاومت بسیج خراسان رضوی حداقل یک برنامه اجرا می شود.

وی با اشاره به برنامه های شاخص این هفته افزود: در عرصه بسیج سازندگی بسیجیان در استان های مختلف از جمله کرمانشاه، گرگان و سایر نقاط کشور حضور چشمگیری دارند و با تعامل با اتاق اصناف، ادارات و صنایع به مردم خدمت می کنند. “

افتتاح بیش از 170 پروژه عمرانی و 150 نیروگاه خورشیدی در هفته بسیج

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) ضمن اعلام اینکه بر اساس تفاهم نامه بسیج و وزارت مسکن و شهرسازی، بسیجیان در ساخت مسکن مردم کمک خواهند کرد، تصریح کرد: خانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و احیای کانال بیش از 170 پروژه در استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به فعالیت 150 نیروگاه خورشیدی توسط بسیجیان افزود: دو مدرسه 2 کلاسه و 5 کلاسه افتتاح و حداقل 5000 بسته معیشتی در این هفته توزیع می شود و این سنت تقویت می شود.

سردار افراسیابی گفت: با توجه به آزادی 10 زندانی در سال گذشته، آزادی زندانیان معلول نیز در هفته بسیج در دستور کار قرار دارد و البته در این هفته بیش از 30 هزار لوازم التحریر، 150 جهیزیه و لوازم سیسمونی کودکان توزیع می شود.

رزمایش 3000 بسیجی خراسان رضوی در 12 آذر

وی با اعلام افتتاح 30 صندوق قرض الحسنه اشتغال محور در خراسان رضوی برای حمایت از خانوارهای کوچک و دام روستایی، افزود: پیاده روی خانوادگی بسیجیان در تمامی مناطق مشهد و شهرستان ها انجام می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری جشنواره جهادی علم و فناوری در 29 آبان گفت: 53 پایگاه علمی در خراسان رضوی فعالیت می کنند و در 2 شهرستان نیز مراکز تحقیقاتی و تحقیقاتی افتتاح می شود. بسیج مؤسسه برای کار و زایمان وام ارائه می دهد.

وی افزود: با توجه به آغاز توزیع کارت های ایثارگری بیش از 200 کارت در هفته بسیج پرداخت می شود و بیش از 260 هزار رزمنده استان را بسیجیان تشکیل می دهند و روند صدور کارت ایثارگری انجام شده است. از سال گذشته شروع شده است.”

امکان راه اندازی مجدد راهیان نور تا پایان سال 1400

سردار افراسیابی گفت: همایش ربع اسلامی برای تمدن سازی اسلامی برگزار می شود و 1400 برنامه برای بسیج عتبات عالیات با حضور ائمه جماعات و فرماندهان بسیج پیش بینی شده است. هدف تجدید میثاق با شهدا و اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم راهیان نور در هفته بسیج است و امیدواریم تا پایان سال راهیان نور دوباره آغاز شود و یاد و خاطره شهدا زنده شود. شهدا و حراست مقدس

وی با اعلام اینکه بیش از 1000 هیئت صالحین در برنامه ای با عنوان میقات صالحین روز جمعه 5 آذرماه در مصلی های نماز جمعه شهرستان ها شرکت می کنند، افزود: شهدای خردسال محلات خراسان رضوی با هیئت های صالحین آغاز می کنند. همه پایگاه های بسیج و هر گروه صالحین حداقل یک خدمت مؤمنانه در محله ارائه می کنند.

راه اندازی نهضت خدمات اجتماعی با همت 1500 گروه جهادی زن خراسان رضوی

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به افتتاح 29 پروژه از رده های مختلف بسیج از جمله سوله های صالحین و در 18 دی ماه در هفته بسیج، ادامه داد: در حال انجام است.

وی با اعلام برگزاری جشنواره ای مشابه یاس برای ارائه سومین الگوی زنان و بانوان مسلمان ایرانی در راستای تحقق سبک زندگی ایرانی-اسلامی، افزود:

سردار افراسیابی گفت: پویش خدمات اجتماعی خانواده محور خانواده های ضعیف با همت 1500 گروه جهادی زن در استان خراسان رضوی با موضوع اهدای جهیزیه، کمک معیشتی و اعتیاد، زایمان و خدمات پیشگیری از ازدواج در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید