«بسیج بخشی از مردم است» شعار محوری هفته بسیج است.

ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785171

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه «بسیج عده ای» شعار محوری هفته بسیج است، گفت: استفاده از بیانات و تدابیر امام خامنه ای برای تبیین جایگاه و نقش بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی یکی از راهکارهاست. مهم ترین سیاست ها.» در اجرای برنامه ها می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار احمد شفایی دقایقی پیش در نشست خبری هفته بسیج در اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته بسیج به تمامی بسیجیان. به ویژه بسیجیان این منطقه گفت: وی گفت: اگر بسیج را از منظر مبدع آن حضرت امام خمینی (ره) که بنیانگذار انقلاب و بنیانگذار بسیج بود نگاه کنیم، فرمودند: «بسیج مخلص است. لشکر خدا» که توسط همه مجاهدان از اول تا آخر تشکیل شد.

بسیج بخشی از بدن انسان است

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بسیج مایه نشاط جوانان، مایه امید دوستان و مایه ترس دشمنان است، گفت: مطالب خاصی دارند که ما هستیم. همه آگاهند.”

این مقام مسئول، هدف از گرامیداشت هفته بسیج را برجسته سازی تبیین بسیج ۴۲ ساله از توانمندی ها، دستاوردها و خدمات مستضعفان عنوان کرد و گفت: اجرا و سیاست ها در سراسر کشور اجرا شده است. از همه مهمتر، اول استفاده از بیانات و تدابیر امام خامنه ای برای تبیین جایگاه و نقش بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی و دولت سازی و جامعه پذیری است.

وی افزود: گفتمان بر اساس سند اعتلای بسیج مبتنی بر ابلاغیه گام دوم انقلاب اسلامی است و تلاش می شود از رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای بیان دستاوردهای بسیج و اجرای 42 ساله وی نهایت استفاده را ببرد. از رسانه ملی، صدا و سیمای استان و سایر رسانه های فعال سیستان و بلوچستان به ویژه فضای مجازی تقدیر و تشکر می کنیم.

بسیج مردم با مردم و برای مردم

فرمانده سپاه سلمان افزود: در هفته بسیج، توسعه خدمات محرومیت زدایی با محوریت گروه های جهادی، بزرگداشت همگانی هفته بسیج با محوریت پایگاه های مقاومت و کانون های فرقه ای و مشارکت نهادهای مردمی از دیگر موارد دستور کار است. این از سوی مردم با مردم است و برای مردم اجرای برنامه ها مردمی و با مشارکت آنها خواهد بود، اقدامات دیگری در حال بررسی است.

وی ادامه داد: تبیین تاریخ و فلسفه بسیج با محوریت مجاهدت های 42 ساله بسیج در تمامی عرصه های دفاع سخت، امنیت داخلی، جنگ نرم فرهنگی با کرونا و معرفی اقداماتی در راستای سلامت بسیج به ویژه در زمینه شهید حاج قاسم سلیمانی; و اهتمام ویژه در تبیین و طراحی برنامه هایی با منافع و ویژگی های اقتصادی در جهت ایجاد امید، گره گشایی و ارائه خدمات با محوریت انسجام و استقرار مثبت بسیج به عنوان الگو و مجموعه ملت سازی از دیگر محورها در دستور کار است. .

به گفته وی، برای گرامیداشت بهتر هفته بسیج اقداماتی پیش از هفته انجام شد، اما تعداد روزهای این هفته بسیج و اقتصاد مقاومتی، بسیج، علم و پژوهش، بسیج عدالت، مبارزه با فساد، بسیج عزت ملی به ترتیب مرز با دشمن بسیج، استقلال و آزادی، بسیج، سبک زندگی و بسیج، معنویت و اخلاق است.

از انجام رزمایش جهادی بسیج گرفته تا پویش اهدای خون و رزمایش سراسری یاری مومنانه

سردار شفایی در ادامه به برنامه های جاری در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: رزمایش جهادی بسیج با حضور 1600 گروه فعال در سطح استان، رزمایش سراسری یاری مؤمنان از پایگاه ها و مراکز مقاومت بسیج، افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی و حذف محرومیت زدایی، زنگ بسیج در مدارس منتخب با استفاده از سامانه شاد، آغاز پویش نذر خون بسیج، جشنواره جهادگران علم و فناوری با افتتاح کانون رشد و فناوری بسیج در مرکز استان، افتتاحیه سایت جهاددانشگاهی و پوستر همایش تخصصی جشنواره مسئله محور نهضت جانان و تجلیل از دانشجویان نخبه در قالب محله، دومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفان به عنوان یک کشور، برگزاری کنگره ملی دانشجویی در مجلس از طریق ویدئو کنفرانس از جمله اقدامات است.

وی تصریح کرد: اعزام گروه های جهادی و اکیپ های بسیج به جامعه پزشکی در مناطق محروم و حاشیه شهر، راه اندازی دفاتر خدمات رسانی در اقصی نقاط استان بر اساس ارتباط چهره به چهره مردم با کارکنان، تجلیل از بسیجیان نمونه، عیادت از بیماران، بستری در استان، برگزاری اجلاس سراسری ثامن، برگزاری گردهمایی مربیان تربیت قهرمان، رزمایش اقتدار برنامه ملی امام حسین (ع)، امام علی (ع)، گردان های بیت المقدس و کوثر با رعایت پروتکل های بهداشتی. ، همایش سران عشایر و طوایف، برگزاری کارگاه آموزشی دختران عفاف و حجاب، دیدار بانوان و بسیجی اندیشی در چشم امام راحل، نمایشگاه حماسه خادمان راهیان نور، عطر افشانی و نظافت غبارروبی الشهدا برگزاری سمینار و همایش ترانه سرایان اهل سنت همایش پیاده روی سمینار پیشگیری مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد حضور در نماز جمعه، برگزاری جلسات قرآن و اختتامیه جشنواره عکس بسیج و افتتاحیه جشنواره عکس و شعر بسیج و افتتاح تولیدات فرهنگی رسانه ای بسیج از دیگر برنامه های مهم و بزرگ در این هفته است.

فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت پیدا کرده است

فرمانده سپاه سلمان در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه رویداد تولید محتوای بسیج در استان به صورت باکیفیت و معنادار برگزار شد اما مهمترین برنامه های بسیج برای استفاده بهتر از فضای مجازی چیست؟ فضای مجازی ابزار است خب دشمن اهداف خود را برنامه ریزی کرده است و اگر امروز این کار را نکنیم قطعا آسیب خواهیم دید. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد» و این نشان دهنده اهمیت و اهمیت فضای مجازی است.

وی افزود: بسیج به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در عرصه فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده است که یکی از آنها ساختارسازی و شبکه سازی است. شبکه ای فعال در کشور و استان راه اندازی کردیم به طوری که در ساختار میدانی برای هر حوزه مقاومت و سپاه شهرستان یک گردان فضای مجازی برای خواهران و برادران تشکیل شد که در سطح حوزه های مقاومت نیز این اتفاق افتاد.

شفایی اذعان داشت: یکی از اهداف برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، ایجاد حرکتی برای تولید محتوایی است که اتفاقات خوبی در آن رخ داده است و مهمتر اینکه این اولین و آخرین مورد نیست و فعالیت ها در این زمینه ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: افزایش سواد رسانه ای در بین مردم از جمله بسیجی و یادآوری نیت شیطانی دشمن و ایجاد محتوا در جهت خنثی سازی آن از دیگر اهداف استفاده از فضای مجازی است. به طور کلی در حوزه فضای مجازی به دنبال راه اندازی لشکرهای سایبری هستیم که دشمنان ما روی آن مانور زیادی می دهند، فضای مجازی برای ما فقط در حوزه دفاعی نیست و می توانیم به صورت تهاجمی و مستمر اقدام به انجام اقدامات محلی، استانی، ملی و کشوری کنیم. عملیات محلی جهانی برای تبیین آرمان های انقلاب.

سازمان در فضای مجازی به دنبال حرکتی برای تولید محتوا است

محمدهادی طهرانی مقدم رئیس سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازمان فضای مجازی به دنبال حرکتی برای تولید محتوا است. و یا افرادی که می خواهند به دلیل فعالیت مناسب در این زمینه بخصوص در حوزه آموزشی که توانمندی بسیجیان در اولویت فعالیت این سازمان برای فعالیت دقیق، مستمر و منسجم قرار دارد، می توانند برای عضویت در شبکه پرمخاطب این سازمان اقدام کنند. انقلاب، مانند اشاره به پایگاه های بسیج.

تهرانی مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود با تشکر از اصحاب رسانه برای پوشش مناسب رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج افزود: سه تیم برتر از مرحله تولید محتوای استانی تا مرحله کشوری در دومین دوره به تهران اعزام می شوند. امیدواریم نام سیستان و بلوچستان باز هم مانند سال گذشته در کشور بدرخشد و بتوانیم رتبه هایی را در زمینه دینامیک، بازی و نرم افزار کسب کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید