بسیج بخشی از مردم / اجرای 300 برنامه در هفته بسیج

ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785147

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در تشریح برنامه های هفته بسیج گفت: بسیج بخشی از مردم است. به عنوان شعار محوری هفته بسیج انتخاب شده و 300 برنامه در هفته بسیج اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج اظهار داشت: بسیج معجزه امام خمینی(ره) پس از اسارت است. لانه جاسوسی آمریکا وی در خلیج فارس فعالیت خود را تشدید کرد و پس از آن حضرت امام خمینی (ره) با اقدام هوشمندانه دستور تشکیل بسیج را دادند، بسیج در تمام بحران ها به صورت شبانه روزی فعال است.

وی ادامه داد: امروز ملت های مسلمان و استکبارستیزی از تجربیات بسیج استفاده کرده و می کنند که از آن جمله می توان به حزب الله لبنان، حشدالاشبی در عراق، انصارالله یمن، فاطمیون در افغانستان، زینب در پاکستان و غیره اشاره کرد. با تکیه بر اندیشه امام خمینی (ره) «تفکر بسیجی یک شبکه جهانی سیاسی، اجتماعی و نظامی در جهان است که زمینه ساز پیدایش آن است.
.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: شعار هفته بسیج امسال بسیج مردمی است و 300 برنامه شناسایی شده است که در هفته بسیج، یادواره شهید زین الدین و 6090 اجرا می شود. شهدا مراسم یادبود سه روزه برای زنان فوت شده، یادبود جوانان و مراسم یادبود عموم مردم در روز پنجشنبه 27 آبان ماه برگزار می شود. هفته بسیج

وی افزود: رزمایش اقتدار بسیجیان 3 آذرماه برگزار می شود.

موحد افزود: اجرای رزمایش دفاع شخصی در ادارات و کارخانجات، اسکن نذورات و اهدای خون بسیجیان، مسابقات ورزشی، اجرای برنامه های متنوع توسط هنرمندان بسیجی، رونمایی از کتاب مادر شهید معماریان، دست نوشته برادر شهید من. در فضای مجازی توسط بسیج پیشکسوتان، اردوهای جهادی در هفته بسیج و اعزام جهادگران به بسیج در مناطق محروم از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: بهره برداری از پروژه های اقتصادی و افتتاح 43 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده سی سخت که توسط بسیج و سپاه قم ساخته شده است با هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد به این 43 واحد تحویل می شود. تومان از طریق بسیج سازندگی و خیرین استان ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از وقوع زلزله در سی سخت، فرمانده کل نیروهای مسلح به سپاه استان اعلام کرد که هر سپاه 5 تا 10 خانه برای زلزله زدگان بسازد. در مناطق زلزله زده سی سخت توسط سپاه کوم ساخته شد. همچنین ساخت مدرسه در روستای چشم شور در هفته بسیج با مشارکت خیرین قرارگاه پیشرفت و آبادانی و اداره کل بازسازی انجام می شود.

موحد تاکید کرد: تکمیل زیرساخت های اقتصاد مقاومتی روستا و بهره برداری گردشگری، کشاورزی، پرورش مرغ محلی و ماهیان زینتی در روستا اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون تن انجام می شود محرومیت زدایی از قرارگاه امام حسن (ع) با همکاری آبفا و شرکت آبفا به قطعه سلفچگان فاز ۲ از وام محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن (ع) که وام هر دو پروژه نزدیک به ۸۸ میلیارد تن است.


وی گفت: ساخت مدرسه در روستای علی آباد انقلاب با مشارکت بانوان خوب مدرسه ای، پروژه حفر چاه در روستای نایه، تهیه و توزیع 2000 بسته معیشتی، تعمیر و بازسازی لوازم برقی در منازل مستضعفان حاشیه شهرها و روستاها، توزیع بسته های لوازم التحریر به تعداد 2000 نفر توسط گروه های جهادی دانشجویی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و عرضه محصولات تولیدی خانگی از جمله برنامه های بسیج در هفته بسیج است. همچنین اعزام گروه های جهادی و اکیپ های بسیج جامعه پزشکی به مناطق نیازمند حاشیه شهر و روستا، ویزیت رایگان، اهدای خون از برنامه های بسیج جامعه پزشکی برپایی نمایشگاه و تجمع حماسی خادمین راهیان نور است. برگزار می شود و در گلزار شهدای اقامه نماز برگزار می شود. کشور.


فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: مشاوره حقوقی رایگان، برگزاری مجمع رایگان، برگزاری میز در هفته بسیج، تربیت گروه های فدایی، برگزاری پنجمین یادواره شهدای ورزشکار، تجلیل از قهرمانان بین المللی و المپیک، آزادی زندانیان غیرعمد، برگزاری مسابقات کشوری تیراندازی و همایش عابر پیاده از دیگر برنامه های هفته بسیج خواهد بود.


بسیج در پاسخ به خبرنگار کوم فردا مبنی بر برگزاری نمایشگاه های مردمی دستاوردهای بسیج در استان در طول هفته بیان کرد: به دلیل بیماری عروق کرونر امکان برگزاری نمایشگاه عمومی در سطح شهرستان وجود ندارد و تمامی برنامه های هفته بسیج با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود. از فضای مجازی و فضای رسانه ای برای ارائه دستاوردهای بسیج استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید