اجرای 76 برنامه بزرگ در هفته باعث بسیج / بسیج استعدادها می شود

ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785771

جلسه هیئت رئیسه سپاه ثارالله با نماینده ولی فقیه در استان کرمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین معروفی گفت: در هفته بسیج 3000 برنامه در استان در دستور کار است که 76 برنامه پایه و پایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; هیئت مدیره سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته بسیج با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه استان دیدار کردند.

سردار حسین معروفی با تبریک آغاز هفته غرور آفرین بسیج با بیان اینکه به روح مطهر امام راحل بنیانگذار انقلاب و بنیانگذار بسیج مستضعفین درود می فرستیم.

فرمانده سپاه ثارولا استان کرمان ادامه داد: اگر فرهنگ بسیجی که فرهنگ عاشورا است در جبهه حاکم نبود وضعیت ما اینگونه نبود و معتقدیم بذر بسیج را در اوایل اسلام در مدینه در مدینه کاشت.

وی گفت: بسیج امروز ما نشأت گرفته از بسیج عاشورا و اباعبدالله علیه السلام است که انقلابی است و محاسبه گر نیست و معتقدیم بسیج صرفاً یک نیروی نظامی نیست؛ بسیج فقط یک نیروی نظامی نیست. بلکه فرهنگ و اندیشه و آرمان است و رهبری فرمند بسیج بن بست ویرانگر از عاشورا است.

بسیج یک فرهنگ و یک آرمان است

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی حاصل بسیج بود، گفت: من بسیج را یک مکتب می دانم زیرا او عاشورایی است و بسیج سپر مردم و خانه انقلاب است. در غیر این صورت ممکن است مطیع آرمان ها و دستورات امام نباشند و بسیج سیاسی کار نیست.

531dffe1 91e2 4761 84d2 e269220008e3 خبر خاکستری

سردار معروفی افزود: بسیج یک مأموریت درونی دارد و در ماموریت غیرمشخص خود اولین نیروی حاضر در عرصه های مختلف بحران ها و بلایای طبیعی، مشکلات فرهنگی و … است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه معتقدیم بسیج باید ملجأ و پشتوانه مردم باشد، گفت: با راه اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اولویت های استان را تامین آب شرب و کشاورزی، پرداخت هزینه کرده ایم. توجه به مسائل بهداشتی و درمانی ایجاد اشتغال، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن برای نیازمندان و مددجویان کمیته مددکاری، ارائه خدمات اجتماعی و توجه به مسائل فرهنگی از جمله این اولویت ها است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد یادمان خانگی برای شهدای روستا گفت: شهدا در برخی خانواده ها گمنام هستند.

اجرای 76 برنامه اصلی در هفته بسیج

این مقام مسئول در خصوص خدمت یک ساله بسیج استان گفت: 3 هزار و 200 گروه جهادی در استان فعال هستند که از این تعداد یک هزار گروه جهادی دارای مجوز هستند؛ فعال سازی 238 صندوق قرض الحسنه در سال گذشته تاسیس. 39 تعاونی کارگری، توزیع 520000 بسته در چند شیفت کاری، ساخت 1800 واحد مسکونی، تعمیرات و تکمیل برای نیازمندان و مددجویان. بازسازی و روکش لایه 80 شبکه آب در استان، ساخت و تکمیل حسینیه 64 شهدا و گلزار، ایجاد 15 کارگاه برای ایجاد اشتغال، ساخت 2000 سرویس بهداشتی، 8 خانه جهانی، 12 سالن ورزشی در استان و سایر خدمات تمام شد.

سردار معروفی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته 3000 برنامه بسیج در استان در دستور کار قرار دارد که 76 برنامه پایه و پایه است.

35c36d86 08bb 4c7f 8556 942459fc3acd خبر خاکستری

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با تبریک آغاز هفته بسیج گفت: بسیج دارای ویژگی های فراوانی است. این نهاد دارای سه ویژگی است که بسیج را متمایز می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بسیج بذر پاکی است که توسط امام راحل کاشته شده و هر چه جلوتر می رویم آن بذر عملکرد بهتری دارد، گفت: اولین ویژگی بسیج جامعیت بسیج است که این امر این است. مجموعه ای جامع در ابعاد مختلف.

اراده بسیج؛ استعدادها را به روز می کند

وی بیان کرد: این نهاد به لحاظ سنی، طبقاتی و طبقاتی تمامی فنون و توانایی ها را دارد و نیرویی مانند بسیج یافت نمی شود و این جریان بر بسیج حاکم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایجاد بسیج به ابتکار امام راحل بر اساس آنچه در بدو اسلام رخ داد، گفت:
اراده دومین ویژگی بسیج است که توانایی ها و استعدادهای انسان را به فعلیت می رساند. اراده ای است جهت دار، فولادی با روحیه و تمرین اخلاص و کار برای خدا.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه وصیت نامه زینت کار است، گفت: در صحنه های مختلفی که بسیج وارد می شود موفق است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان هرم و فرماندهی در بسیج را یکی دیگر از ویژگی ها دانست و بیان کرد:.

وی با بیان اینکه بسیج بخشی از دارایی های خود را به جهان اسلام صادر کرده است، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج در شرایط کنونی از فرصت های بزرگ استان ما هستند و یکی از فرصت ها نیروی کار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید