والدین از جستجوی نوجوان نترسند/ کاهش به موقع استعدادها باعث کاهش بیکاری در جامعه می شود

ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782335

زهرا دانشی کهن با بیان اینکه ترسی از جستجوی نوجوان ندارد به والدینش گفت: همه ما در دوران نوجوانی جستجو کردیم و به جایی رسیدیم که الان هستیم، اما فراموش کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس خانواده در مصاحبه با تیتریک به والدین گفت: همه ما در نوجوانی جستجو کردیم و به جایی که الان هستیم رسیدیم، اما فراموش کردیم.

زهرا دانشی کهن ادامه داد: اگر نوجوانی دوست دارد امروز به کلاس ورزش برود شرایط را برای آن مهیا کنید. اگر دوست دارد فردای آن روز به کلاس خیاطی برود، دوباره از او حمایت کنید و نگویید که چه وضعیتی دارد.

وی افزود: هر روز دوست دارد کاری انجام دهد و تا آخر کاری انجام نمی دهد، این ویژگی شناسایی نوجوانی است.

او گفت: نوجوان باید آنقدر تلاش کند تا خودش را پیدا کند و ما باید از او حمایت کنیم. اما باید مراقب باشیم که در مورد چیزی زیاده روی نکنیم. مثلاً اگر به کلاس خیاطی می روید 12 یک جلسه است و بعد از هشت جلسه خسته می شود، بیایید با او همراه شویم تا کل دوره را تمام کند، حتی اگر نمی خواهد تا آخر عمر سوزن را نگه دارد. بیایید به او بیاموزیم که مقداری رنج نتیجه برخی از انتخاب های ماست.

دانش قدیم می گوید: والدین در مسیر اصلی زندگی و آزمون و خطا، نوجوان را همراهی می کنند، استعدادهای او شکوفا می شود و مهمترین هدف و علاقه او را نشان می دهد.

وی ادامه داد: نوجوانی دوران حساسی است که اگر به خوبی انجام شود، موفقیت آینده جوان را تضمین می کند و می تواند مسئولیت های بزرگ جامعه را بر عهده بگیرد.

وی گفت: نرخ بیکاری در بین جوانان به ویژه قشر تحصیلکرده بسیار بالاست و این نشان می دهد که دوران رشد استعدادها به درستی شناسایی نشده و کارآفرین جوان آموزش نمی بیند.

دانش کهن افزود: والدین در سنین نوجوانی باید به فکر آینده و امنیت شغلی جوان باشند تا تا رسیدن به سن اشتغال دچار سردرگمی نشود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: یک جوان جوان و پرتلاش بیکار نمی ماند و این روحیه باید در دوران نوجوانی به او آموخته باشد که در این برهه حساس از آن استفاده کند و از بحران ها با موفقیت عبور کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید