رصد رسانه ای به موقع و شفاف سازی به موقع وقایع، رسالت امروز صدا و سیما است


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905457

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل به نقش صدا و سیما در ساماندهی جریان رسانه ای ایجاد شده در حوادث اخیر پرداخت و گفت: صدا و سیما با رصد به موقع جریان سازی دشمن و تهیه 4 گزارش توجیهی توانست جریان رسانه ای دشمن را خنثی کند. او را وادار به عقب نشینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به نقش صدا و سیما در ساماندهی جریان رسانه ای ناشی از حوادث اخیر پرداخت و گفت: صدا و سیما مرکز اردبیل به عنوان مهم ترین رسانه محلی استان توانست به موقع جریانات دشمنان و رسانه های معاند را رصد کند. به عنوان تهیه چهار برنامه گزارش محور و تبیین حقایق از اردبیل، خنثی کردن جریان رسانه های دشمن و وادار کردن رسانه های دشمن به عقب نشینی با بیان دقیق ماجرا.

وی با بیان اینکه اردبیل در ماه گذشته مورد توجه رسانه های دشمن قرار گرفت، اظهار داشت: دشمنان با کشتار مردم سعی در ایجاد اغتشاش داشتند.

ملا احمدی با بیان اینکه در قیام اخیر دانش آموزان تیراس دشمن و مخالف بودند، تصریح کرد: باید در زمینه ارتقای سواد رسانه ای نوجوانان و جوانان بیشتر برنامه ریزی کنیم زیرا اتفاقات اخیر به ما یادآوری کرده است که نسل امروز غرق شده است. در فضای مجازی است و اگر روی این موضوع کار نکنیم و سواد بصری و رسانه ای نوجوانان و عموم مردم را ارتقا دهیم، تکرار چنین حوادثی در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

وی به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: دوران کرونا زمینه را برای ورود کودکان و نوجوانان به دنیای پر زرق و برق مجازی بیش از گذشته فراهم کرد، اما متاسفانه در حوزه فرهنگی استفاده از فضای مجازی و آموزش تصویری و رسانه ای است. نوجوانان و جوانان انجام نشده است

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل در ادامه به تشریح فضای رسانه ای یک ماه اخیر پرداخت و گفت: روشنگری و تولید محتوا و روایت واقعیت های اردبیلی در سیمای اردبیل و پخش آن به دنیا از طریق فضای مجازی، باعث عقب نشینی ما شد. رسانه اندی با بین المللی شدن این رسانه سعودی چاره ای جز عقب نشینی و تایید محتوای صدا و سیما در ماجرای عصر پناهی نداشت.

وی با بیان اینکه تیم صدا و سیمای مرکز اردبیل به طور مستمر فضای مجازی و رسانه های معاند را رصد می کند، گفت: به محض اطلاع از وقوع حادثه یا شروع پخش جریانی توسط دشمنان، اتاق فکر ما بلافاصله فعال می شود و با اتخاذ تدابیر لازم، واقعیت را در اولین لحظه روایت می‌کنند تا دشمنان با سوء استفاده خود بر آتش دسیسه‌های خود بیفزایند.

ملا احمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به رسوایی رسانه های دشمن در پوشش خبری کنفرانس ضدایرانی در برلین اشاره کرد و گفت: روایت های ضد و نقیض رسانه های استکباری از این رویداد، امپراتوری دروغگویی رسانه های دشمن را بیش از پیش آشکار کرد. همیشه.

وی به روایت حضور شرکت کنندگان در این همایش توسط رسانه های استکبار اشاره کرد و گفت: با وجود تبلیغات گسترده در رسانه های فارسی زبان حتی تهیه ایاب و ذهاب و غذای رایگان، انتظار می رفت تعداد زیادی از مردم در این همایش شرکت کنند. این جلسه اما تعداد افراد شرکت کننده باعث شد رسانه های فارسی زبان با اعداد بازی کنند. ایران اینترنشنال مدعی است که حدود 80 هزار نفر در این تجمع شرکت کردند. بی بی سی فارسی به نقل از یکی از شرکت کنندگان تخمین زد که بیش از 120000 نفر در راهپیمایی در برلین حضور داشتند. با این حال پلیس برلین اعلام کرد که شرکت کنندگان 37000 نفر بوده اند که بیشتر آنها شهروندان کشورهای دیگر از جمله افغانستان و مهاجر هستند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل همچنین به چیدمان پرچم ها در نشست برلین اشاره کرد و گفت: تصاویر منعکس شده در فضای مجازی این رویداد ضد ایرانی، رسوایی رسانه های متخاصم را به دلیل وجود پرچم ملت ها، رنگ ها به تصویر می کشد. و قومیت ها این نشان می داد که افراد مختلفی را با وعده آب و غذا به این جامعه آورده اند.

وی به بصیرت عظیم مردم ایران اشاره کرد و گفت: مردم روستایی ما علیرغم تحمل فشارهای عظیم اقتصادی و مشکلات معیشتی ثابت کردند که تا آخرین نفس پشت سر آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند و ما مسئولان باید قدر این را بدانیم. دوستی و صبر مردم

ملا احمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به آموزه های غرورآفرین ارس در منطقه آذربایجان شرقی و اردبیل اشاره کرد و گفت: برگزاری این رزمایش در برهه کنونی که کشور دچار آشفتگی داخلی از قیام دشمنان، حقانیت و حقانیت است. اقتدار نظام مخوف جمهوری اسلامی ایران

وی در پایان سخنان خود به لزوم برنامه ریزی قوی و هماهنگ سواد رسانه ای در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم ما باید به سواد رسانه ای مجهز شوند تا از تکرار حوادث اخیر در آینده جلوگیری شود و در نتیجه جامعه نخبگان و آموزش آنها وظیفه سنگینی دارند.

بحث: مهدی جدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید