صدا و سیما: وقتی رسانه ملی برای مقابله با دروغ پردازی و انحراف افکار عمومی وارد میدان می شود، طبیعی است که مورد هجمه قرار می گیرند.

صدا و سیما: وقتی رسانه ملی برای مقابله با دروغ پردازی و انحراف افکار عمومی وارد میدان می شود، طبیعی است که مورد هجمه قرار می گیرند.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما گفت: وقتی رسانه ملی در برخورد با اکاذیب، شبهات و انحراف افکار عمومی ناشی از رسانه های مخالف حضور فعال داشته باشد، هجمه به رسانه ملی دور از انتظار نیست. مورد حمله قرار گیرد .

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: برخی از انتقادات رسانه ملی را نقد منصفانه می دانیم که ما نیز معتقدیم و سعی در جبران آن داریم. اما رسانه ملی رسانه ملی است و باید بتواند دیدگاه های مختلف، گرایش های مختلف و نگرش های متفاوت را به قضاوت افکار عمومی ارائه دهد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در گفت و گو با خبرگزاری برنا در رابطه با انتقادات صدا و سیما گفت: هجمه ها به رسانه ملی دور از انتظار نیست وقتی از رسانه ملی برای مقابله استفاده می شود. با دروغ و شبهه، طراحی و گمراه کردن افکار عمومی که ناشی از رسانه های متخاصم است، فعالانه وارد میدان شود، طبیعی است که مورد حمله قرار گیرد.

وی همچنین گفت: برخی از انتقادات رسانه ملی را نقد منصفانه می دانیم که ما نیز معتقدیم و سعی در جبران آن داریم. اما رسانه ملی رسانه ملی است و باید بتواند دیدگاه های مختلف، گرایش های مختلف و نگرش های متفاوت را به قضاوت افکار عمومی ارائه دهد.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در همین اتفاقات هفته های اخیر به نوعی با پدیده کتمان واقعیت از قشر خاصی از جامعه که جوانان هستند مواجه شدیم. متأسفانه واقعیت ها در گذشته به خوبی تبیین نمی شد و البته در حال حاضر نیز به خوبی تبیین نمی شود و این امر شبهاتی را به دنبال دارد که ریشه در باورها و رفتار بخشی از جامعه دارد. اینجا نقش ما سنگین است، باید بتوانیم میراث گذشته را اصلاح کنیم و همچنین روند جدیدی را اصلاح کنیم تا جامعه ما در رسانه ملی دیده شود.

جبلی بیان کرد: تلاش می کنیم تا با رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای با نمونه های مختلفی که مخاطبان در این چند هفته شاهد آن بوده اند، این نقش را هوشمندانه و هدفمند جلوه دهیم. سعی کردیم در برنامه هایی که در قالب دیالوگ های چالش برانگیز، برنامه های کمدی سیاسی و مستند پخش می شد، واقعیت ها را به خوبی توضیح دهیم. امیدواریم این روند را با دقت بیشتر و اصول حرفه ای سخت گیرانه تر ادامه دهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای مسابقات جهانی صدا و سیما چیست، گفت: همه شبکه ها برنامه های مختلفی در قالب گفت و گو، مستند و قالب های مختلف بین برنامه ای و همچنین پخش بازی هایی مانند It will دارند. یک 4k خاص باشد.

دیدگاهتان را بنویسید