سازندگان جشنواره کن، نمایندگان سیاسی غرب در ایران و پیام آوران دروغ پردازی بودند/ جنجال های بازیگران باید بررسی و حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شهباز گروی، رئیس حوزه هنری خوزستان به رهیاب گفت: تعدادی از جشنواره ها به دنبال رویدادهای هنری هستند که با ایجاد رقابت سالم، کیفیت شرکت کنندگان را به صورت حرفه ای مشخص می کند، اما جشنواره ها زیاد است. جشنواره فجر با رویکرد بیان انقلاب اسلامی در قالب هنر برگزار می شود.

وی افزود: اما رویداد کن فرانسه فقط یک هنر نیست، بلکه یک جشنواره ایدئولوژیک است، زیرا برندگان این مسابقه با ایده ای خاص انتخاب می شوند و این بار مراسم افتتاحیه با پیام تصویری رئیس جمهور اوکراین برگزار شد. زلنسکی.” واکنش انتقادی ژان لوک گدار کارگردان مشهور فرانسوی که در مصاحبه با لیبراسیون گفت:[جشنواره] کن همچنین یک سلاح تبلیغاتی است.

رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: جشنواره کن 2022 با همین رویکرد سیاسی و ضدنژادپرستانه، فیلم‌ها و سینماگران ایرانی را انتخاب کرد. فیلم های ایرانی پذیرفته شده امسال بیش از توان هنری و سینمایی خود به دلیل داشتن تصاویر ضد ایرانی و ضد اسلامی مورد استقبال قرار گرفتند.

شهباز گروی گفت: آنچه در چند سال اخیر مورد توجه این جشنواره بوده و به نوعی از آن استفاده می کنند; اینجا قلمرو زنان است و نوعی تهاجم فرهنگی به جمهوری اسلامی اختراع کرده اند.

وی ادامه داد: جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن 2022 به یک بازیگر سیاهپوست که از مهاجران سابق ایرانی است تعلق می گیرد و از رنج مردم ایران به ویژه آبادان می گوید، علیرغم اینکه در تمام این مدت انجام داده است. او که نمی خواست به ایران سفر کند، ترجیح داد هرگز به ایران برنگردد و در نتیجه سال ها در انتخاب داوطلبانه خود با مردم ایران ارتباطی نداشت و اکنون در مصیبت های آنها سوگوار است! بر همین اساس بهتر بود در غرفه های این جشنواره از مشکلات و گرفتاری های جامعه مهاجر در اروپا صحبت می شد. مشکلاتی که خودش در تمام این سال های محرومیت و بیکاری از نزدیک لمس کرده و طعم شهروندان درجه دو را چشیده است.

رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: این بانوی ایرانی که در جامعه ما به رفتارهای خلاف شرع و عرف شهرت دارد، برای حادثه روزهای اخیر در کلانشهر آبادان اشک ریخت و جو هیجانی ایجاد کرد. ” همه این مراحل از قبل برنامه ریزی شده است و به نوعی باعث تطهیر بازیگر می شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان ادامه داد: تبلیغ این مرد با دریافت جایزه از مزدوران جشنواره فیلم کن، علاوه بر جنبه های دیگر این جشنواره، به فرهنگ عمومی جامعه ما ضربه می زند و قطعا خطرناک است. زشتی این نوع رفتار و جلوگیری از تطهیر آن.

شهباز گوهارویی افزود: چند اتفاق دیگر در کنار اهدای این جایزه در جشنواره کن رخ داد. رفتار علیه عارف نوید محمدزاده، سخنان علیدوستی علیه ایران باید مورد توجه قرار گیرد در حالی که همه این افراد اگر به جایگاهی بیایند از نظام هستند.

وی با بیان اینکه این کارگردانان ایرانی به جای اینکه صدای ملت باشند، سنگ تمام گذاشته اند در سیاهی ایران و جامعه ایران، گفت: راه روشن است؛ راه را روشن کرده اند. نه پیچیدگی دارد و نه پیچیدگی; برای کسب شهرت یا حتی ثروت، ادبیاتی را جلوی دوربین های اروپایی و آمریکایی به زبان می آوردند که معنایی جز «وطن پرستی» نداشت.

رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: اگر تفکر و ایدئولوژی این بازیگران تغییر کرده باشد; پس از بازگشت به ایران، فعالیت مجدد آنها در تولید داخلی غیرقابل قبول است و در صورت ادامه پایبندی به چارچوب نظام اسلامی ایران، باید عذرخواهی کنند. این تناقضات باید بررسی و حل شود.

شهباز گروی گفت: بسیاری از کارگردانان هالیوودی به دلیل اختلافات سیاسی تصمیم گرفته اند برای این مجموعه فیلم نسازند و وارد سینمای بالیوود هند یا استرالیا شده اند.آیا امکان دارد این افراد اکنون در هالیوود به تولید محتوا بپردازند؟

وی ادامه داد: ایدئولوژی و قوانین در رسانه، هنر و ادبیات ایران حاکم است، اگر این چارچوب ها را با همه سختی ها قبول دارید و کار می کنید، پایبند باشید. رفتار دوگانه قابل هضم نیست.

رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: این نوع بازیگران متعلق به دین دیگری هستند و بازی در فیلم های ایرانی صرفاً برای منفعت مالی است و اگر مطمئن باشند در این کشور به کشوری دیگر بودجه و حمایت خواهند شد. مهاجرت . .

شهباز گوهارویی گفت: این بازیگران سعی دارند در مجموعه ای از فیلم ها در ایران حضور داشته باشند، ضمن اینکه از چارچوب نظام جمهوری اسلامی حمایت می کنند تا بتوانند در ایران مشروعیت داشته باشند اما متعلق به تفکر دیگری باشند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید