غرب با تبلیغات گسترده سعی در انحراف افکار عمومی دارد


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900189

صنعتی شدن فناوری هسته ای در حال سرعت گرفتن است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: صنعتی شدن فناوری هسته ای در کشور شتاب می گیرد تا آثار آن در دسترس عموم باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر خود به استان کرمان گفت: سازمان انرژی اتمی ایران برنامه ای برای گسترش استفاده از فناوری هسته ای در اجرای برنامه دارد. سند راهبردی آن».

وی بیان کرد: یکی از نکات مهم این است که بتوانیم با توجه به ظرفیت هایی که در هر استان وجود دارد، بر اساس طرح هایی که تدوین کرده ایم، این طرح ها و پروژه ها را در سریع ترین زمان ممکن اجرا کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در استان کرمان از نظر معادن و در بخش کشاورزی می‌توان کمک زیادی به توسعه بهره‌برداری و بهره‌وری به‌ویژه استفاده از فناوری هسته‌ای کرد، گفت: سفر، تمرکز ما روی پسته است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه محصولات کشاورزی در سه حوزه صیفی جات، پسته و خرما با سه کارکرد متفاوت پیش بینی شده است، افزود: استان کرمان ظرفیت ویژه و برجسته ای دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه سال هاست پرتودهی پالسی در مقیاس کوچک و محدود انجام می شود، ادامه داد: متأسفانه این ظرفیت ها به خوبی اجرا نشده و به خوبی از آن ها استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه با توجه به گسترش این سیاست و تاکید دولت و رئیس جمهور، سند راهبردی این حوزه تدوین و ابلاغ شد، گفت: این سند مسیر را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل تسریع کرده است. نتایج تحقیقات و تحقیقات به ما صنعتی شدن را بردیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه از این پس این صنعتی شدن شتاب می گیرد تا آثار آن در اختیار جامعه قرار گیرد، افزود: در حوزه برق نیز در این راستا تلاش می کنیم زیرا تاکنون روی ظرفیت ما کار نشده و شروع کرده ایم. این کار و ساخت نیروگاه های هسته ای.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم کشور از ظرفیت و توان فناوری هسته ای بهره مند شود، گفت: این وظیفه ماست و استان کرمان یکی از قطب ها در طراحی 12 منطقه کشور است و باید فضا و امکانات این ظرفیت فراهم شود. و توانایی را می توان تسلط یافت.

غرب با تبلیغات گسترده سعی در انحراف افکار عمومی دارد

محمد اسلامی در دیدار با امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه انرژی هسته ای در حوزه های مختلف علمی قابل استفاده است، اما غرب با تبلیغات گسترده در صدد انحراف افکار عمومی است، گفت: اینگونه است که دشمن نشان می دهد انرژی هسته ای صرفا مربوط به غنی سازی است، در حالی که این فناوری هسته ای به طور گسترده در تولید برق و تشعشع استفاده می شود و بسیاری از مشکلات دنیای مدرن با استفاده از روش های مبتنی بر دانش هسته ای حل می شود.

وی گفت: در حال حاضر با تلاش دانشمندان ایرانی و تولید کیت های رادیودارو، بیماران در 205 مرکز درمانی تحت درمان هستند، اما غرب در تلاش است تا این علم را تحت کنترل خود نگه دارد و دنیا را در این زمینه به خود وابسته کند.

اسلامی افزود: در سازمان انرژی اتمی برنامه ریزی بر اساس سند راهبردی و افق 20 ساله است و ظرفیت های زیادی در این حوزه در فصول مختلف تعریف شده است.

وی با اشاره به تولید 2 محصول استراتژیک خرما و پسته در استان کرمان گفت: یکی از اهداف استفاده از روش های مبتنی بر دانش هسته ای برای ماندگاری بیشتر محصول و همچنین مبارزه با آفات برای افزایش تولید است که می تواند باعث بهبود وضعیت مردم شود. معیشت و حل مشکلات اقتصادی کشاورزان تاثیرگذار هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برنامه ریزی های گسترده ای در این زمینه برای بهبود زندگی مردم و رفع مشکلات بخش های دانش بنیان انجام شده است که افزایش ظرفیت توسعه رادیوداروها در دستور کار قرار گرفته و در درمان بیماران سرطانی بسیار موثر است.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی گام های مهم زیادی برداشته شده و تحقیقات گسترده ای در زمینه پلاسما و سم زدایی انجام شده و پلاسماتراپی کارکرد بسیار مفیدی دارد به عنوان مثال در زمینه سم زدایی آفلاتوکسین در صنعت پسته در زمینه سم زدایی کاربرد وسیعی دارد محصولات کشاورزی نیز به موفقیت های زیادی دست یافته اند.مرکزی با استفاده از فناوری سم زدایی در رفسنجان ایجاد شده و سیستم سم زدایی شروع به کار کرده است.

اسلامی افزود: فناوری فوق در تولید خرما نیز قابل استفاده است و در تلاش هستیم تا از طریق پرتودهی حساسیت این محصول به آفات را کاهش داده و کیفیت تولید محصول را افزایش دهیم. علاوه بر این، این عمل می تواند منجر به ماندگاری بیشتر محصول خرما شود.



دیدگاهتان را بنویسید