«شروعی دوباره برای زندگی بهتر» شعار هفته بهزیستی امسال است/ 45 هزار خانواده در استان کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند.


ساعت: 00:40
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884630

فرحناز محمدی گفت: سازمان بهزیستی نیازمند همکاری افراد موثر، نهادها، نهادها و عموم مردم است، از این رو شعار امسال هفته بهزیستی ‘شروعی نو برای زندگی بهتر’ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، فرحناز محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بهزیستی نیازمند همکاری افراد موثر، نهادها، نهادها و عموم مردم است، از این رو شعار هفته بهزیستی امسال «شروعی دوباره برای یک زندگی بهتر”.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: نزدیک به 10 درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 40 هزار و 500 خانوار در حال حاضر مستمری بگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی حدود 10 هزار پرونده داریم که عمدتاً زنان سرپرست خانوار هستند.

محمدی گفت: 45 هزار خانوار در استان کرمانشاه تحت پوشش مددکاری اجتماعی هستند که از این تعداد 40 هزار و 500 نفر مستمری، 29 هزار و 960 نفر در حوزه توانبخشی و 6 هزار و 540 نفر در حوزه اجتماعی مستمری مددکاری هستند.

وی بیان کرد: در سطح اول پیشگیری غربالگری بینایی و شنوایی داریم که با آن می توان گفت برنامه شنوایی ما با موفقیت به 99 درصد و حتی 100 درصد نوزادان و نوزادان می رسد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته 54 نفر که نیاز به کاشت حلزون و مداخلات سمعک داشتند به موقع معاینه و از مشکلات ناشی از این امر جلوگیری شد.

و ادامه داد: 760 نفر نیز نیاز به مداخلات بینایی سنجی داشتند که از این تعداد 40 نفر به متخصص چشم نیاز داشتند.

محمدی در حوزه خدمات 123 گفت: برای پیشگیری از مواردی مانند کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی اقدامات موثری انجام شده است.

محمدی بیان کرد: از جمله خدمات اجتماعی استان کرمانشاه برای معلولان خدمات توانبخشی و مراقبتی در مراکز شبانه روزی و ارائه خدمات به معلولان در منزل توسط تیم فنی متخصص و همچنین ارائه آموزش های شغلی و فرصت های شغلی است.

وی گفت: از دیگر خدمات اجتماعی معلولان، پرداخت هزینه تحصیلی دانش آموزان دارای معلولیت و تامین کمک معیشتی و درمانی و کمک هزینه سلامت است.

محمدی همچنین به تعدادی از فعالیت ها و خدمات اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 180 عنوان برنامه مختلف در حوزه های تخصصی مراقبت های اجتماعی انجام می شود.

وی در خصوص کمک بلاعوض برای خانواده های دارای 2 معلول گفت: امسال خانواده های شهری دارای 2 معلول 200 میلیون تومان و خانواده های روستایی 100 میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن رایگان دریافت می کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بهزیستی 46 واحد مسکونی به بهره برداران استان اهدا می شود که از این تعداد 4 واحد به خانواده های دارای 2 معلول، 33 واحد نیز به خانواده های دارای معلولیت مجرد اهدا می شود. و 9 واحد نیز به کودکان بی سرپرست اهدا می شود.

وی در خصوص کودکان کار در استان کرمانشاه اذعان داشت: طبق برآورد انجام شده حدود 800 کودک کار در استان داریم که 378 نفر از آنها تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 31 سازمان در حوزه کودکان کار فعالیت می کنند که بهزیستی یکی از موثرترین آنها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه 34 مرکز توانبخشی در سراسر استان داریم، ادامه داد: همچنین 22 مرکز شبانه روزی در استان داریم که بیش از هزار و 360 بیمار را در خود جای داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید