۷۹ هزار و ۱۲۵ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی هستند

مدیرکل بهزیستی استان:

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: 79 هزار و 125 معلول تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند و 5.3 درصد از خدمات این اداره کل بهره مند هستند.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

فرگل صحاف آذربایجان شرقی را ششمین استان کشور از نظر معلولیت دانست و گفت: از این تعداد 29 هزار و 342 نفر زن و 49 هزار و 783 نفر زن هستند که این آمار مربوط به مردان است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته معلولان «اعتقاد به امکانات نویدی برای جهانی در دسترس است» است، گفت: اداره کل بهزیستی استان در تلاش است تا خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کند تا اقدامات پیشگیرانه قبل از تولد و انجام آزمایش های غربالگری ژنتیک انجام شود. در خانواده های دارای چند معلولیت انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست 4105 مورد مشاوره ژنتیک انجام شده است.

صحاف با بیان اینکه زمان کاشت حلزون طلایی کمتر از دو سال است، گفت: امسال 23 هزار و 571 نفر از خدمات کاشت حلزون بهزیستی بهره مند شده اند.

وی همچنین از خانواده ها خواست برای غربالگری کودکان 3 تا 6 سال به مراکز غربالگری بینایی مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ماهانه 10 میلیارد تومان اعتبار حق دید ارائه می شود، اظهار داشت: این اعتبار به خانواده های دارای معلولیت نخاعی اختصاص می یابد.

صحاف همچنین اعلام کرد 51 هزار و 729 معلول دارای بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به مراکز خدمات رسانی به معلولان در استان گفت: 23 مرکز برای معلولان ذهنی، 13 مرکز حرکت روزانه، 7 مرکز شنوایی، 9 مرکز برای سالمندان، 5 مرکز اوتیسم، 14 مرکز حرفه ای. آموزش و 10 مرکز کارگاهی تولیدی.

اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی هزار و 651 جعبه سمعک، 60 صندلی حمام، 580 سرویس بهداشتی، 680 عصا و 31 باطری برای معلولان از طریق این اداره کل اهدا کرده است.

صحاف همچنین اسکان و اشتغال معلولان را از توانمندی های اداره کل بهزیستی استان برشمرد و افزود: در سال گذشته 546 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان در اختیار معلولان قرار گرفت و 477 واحد مسکونی نیز در اختیار افراد دارای معلولیت قرار گرفت. معلولیت های هشت ماهه امسال



آیا این خبر مفید بود؟