بیش از 200 کودک مبتلا به اوتیسم تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند. مهمترین مراقبت والدین از کودکان اوتیسم

وی افزود: در برخی موارد رفتار پرخاشگرانه و گاهی خودآزاری در کودکان مبتلا به اوتیسم مشاهده می شود که همه این ویژگی ها تربیت و نگهداری از این کودکان را برای والدین بسیار چالش برانگیز می کند و گاهی خانواده ها را دچار سردرگمی، خستگی و احساسات منفی می کند.



معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به ویژگی های کودکان اوتیسم، روش های فرزندپروری، آموزش و یادگیری و تعامل خانواده با جامعه از مهمترین دغدغه های والدین این کودکان است.


فعالیت مرکز روزانه کودکان اوتیسم در قزوین


وی ادامه داد: نحوه رفتار خانواده های کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم با سایر فرزندان خانواده و برقراری ارتباط مناسب بین کودکان اوتیسمی و سایر کودکان یکی دیگر از مشکلات این خانواده ها است؛ بنابراین برای حفظ سلامت دیگران. نیاز به مشاوره و آموزش رفتاری مناسب برای والدین دارای کودکان اوتیسم ضروری است.

وی گفت: توانبخشی، آموزش، درمان و حمایت مالی از کلیدواژه های مهم در حوزه اختلالات طیف اوتیسم است و نیازمند مشارکت و همکاری سازمان ها و وزارتخانه های ذیربط برای رفع نیازهای این کودکان است.



وی بیان کرد: آموزش تخصصی کارکنان در زمینه اختلال اوتیسم و ​​ارائه خدمات تخصصی به خانواده ها از دغدغه های سازمان اجتماعی است و در این راستا اقدامات و فعالیت های لازم در حال انجام است.

جاتن گفت: در حال حاضر 243 کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم زیر نظر اداره کل بهزیستی استان قزوین هستند و طرح غربالگری نیز توسط این سازمان در حال اجراست.


برای دریافت وام 117 خانواده دارای فرزند اوتیسم را وارد کنید


وی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان برای کودکان اوتیسم گفت: سال گذشته 67 میلیون و 550 هزار تن مستمری به خانواده این کودکان پرداخت شده است. همچنین در سال 1400 برای این کودکان 10 میلیون تومان بابت کمک های موردی، 7 میلیون و 820 هزار تومان هزینه سفر و 29 میلیون و 796 هزار تومان بابت هزینه های درمانی پرداخت شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته 117 خانواده دارای فرزند دارای اختلالات طیف اوتیسم برای دریافت وام به بانک های موجود و همچنین 102 میلیون و 850 هزار تومان برای خرید خدمات و 10 میلیون تومان برای مناسب سازی فضاهای باز در بانک های موجود معرفی شدند. محیط های آموزشی برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم سپری شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر مرکز روزانه و انجمن ویژه کودکان اوتیسم در استان قزوین وجود دارد و به ارائه خدمات می پردازد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید