52 گروه حمایت از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند.


ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823276

کارشناس مسئول بهزیستی خانواده و بانوان کرمانشاه:

شایسته کرمخانی از فعالیت 52 گروه حمایتی از زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: توانبخشی در قالب اشتغال فردی و گروهی انجام می شود که در این راستا این گروه های حمایتی در سال 1400 تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شایسته کرمخانی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان نهادی موثر در ارتقای سلامت اجتماعی و رفاه عمومی منشأ ارائه خدمات تخصصی ارزنده به اقشار مختلف به ویژه اقشار آسیب پذیر است.

کارشناس مسئول بهزیستی خانواده و بانوان استان کرمانشاه گفت: 6 هزار و 350 خانوار کرمانشاهی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و خدمات متنوعی از حمایت های مستمر تا توانمندسازی دریافت می کنند.

وی افزود: در این سازمان هزار و 800 زن سرپرست خانوار، 251 دانشجو، 800 دانشجو، بالغ بر 1000 زن سرپرست خانوار و 500 نفر در حوزه اشتغال از خدمات سازمان استفاده می کنند.

کرمهانی گفت: سازمان بهزیستی به خانوارهای تحت سرپرستی زنان، زنان بدسرپرست، دختران فراری، معتادان و دختران خوداشتغال و آسیب پذیر در هر سنی خدمات مختلفی ارائه می کند.

کارشناس مسئول اداره خانواده و بهزیستی استان کرمانشاه افزود: این خدمات شامل تامین اجتماعی بانوان، بورسیه، ودیعه مسکن، خدمات آموزشی و مهارت آموزی است.

وی از فعالیت 52 گروه حمایتی زنان سرپرست خانوار در استان خبر داد و گفت: توانبخشی در قالب اشتغال فردی و گروهی انجام می شود که در این راستا این گروه های حمایتی در سال 1400 تشکیل شد.

کرمهانی با بیان اینکه به 251 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی بورسیه پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: مراکز مثبت اندیشی در 14 شهرستان استان برای اتکا به مددجویان و خروج از نظام اجتماعی برای کاهش معضلات اجتماعی تلاش می کنند.

وی گفت: «تقریبا 1800 زن که از آنها و دختران خوداشتغال مراقبت می کنند، تحت حمایت قرار می گیرند و از کمک هزینه مسکن، کمک هزینه ودیعه مسکن برخوردار می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید