کد اوتیسم در اورژانس کشور ثبت شد / آموزش 50 پرسنل اورژانس برای برخورد با گروه های اوتیسم


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814808

رئیس سازمان اورژانس کشور از توزیع کد ویژه افراد مبتلا به اوتیسم در سامانه اورژانس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر جعفر میعادفر در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان اورژانس کشور و انجمن اوتیسم که صبح امروز در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: خدمات اورژانس در سراسر کشور رایج است و افراد می توانند از آن استفاده کنند. به ویژه گروه های آسیب پذیر حق بهره مندی از این خدمات را دارند.

وی ادامه داد: همکارانم در تلاش بودند تا بتوانند به افراد دارای معلولیت کمک کنند. آنها یکی از این گروه های ویژه اوتیسم هستند و 50 نفر از کارکنان اورژانس در مورد نحوه مدیریت و برخورد با گروه های اوتیسم آموزش دیدند.

میعادفر گفت: کد ویژه ای در نظر گرفته شده تا در هنگام تماس و اعلام کد بدانند که این فرد از گروه اوتیسم است و نحوه مصاحبه با گروه اوتیسم در مورد ارسال مشخص است.

از هر 50 تولد یک مورد به جامعه اوتیسم اضافه می شود

غفاری – مدیر عامل انجمن اوتیسم – نیز در این مراسم با اشاره به خانواده های مبتلایان به اوتیسم گفت: خدمت به این عزیزان برای ما بسیار ارزشمند است. اولویت ما آموزش و پیشگیری است. اگر این آموزش ها افزایش یابد و خانواده ها بدانند که هم اورژانس ها و هم اورژانس های پیش بیمارستانی دانش لازم را برای مقابله با افراد مبتلا به اوتیسم دارند، این همکاری بیشتر می شود.

وی گفت: در آستانه ماه جهانی اوتیسم یعنی 26 آوریل روز اوتیسم هستیم. از هر 50 تولد یک مورد به جامعه اوتیسم اضافه می شود. این کار بسیار سخت و زمان بر است و در صورت تشخیص زودهنگام زیر پنج سال، می توان کودک مبتلا به اوتیسم را به جامعه ای عادی و تحصیل کرده بازگرداند.

وی با اشاره به همکاری این سازمان با اورژانس کشور ادامه داد: نتیجه این تلاش ها زمانی نمایان می شود که خانواده های کودکان اوتیسم احساس کنند که فرد کمک کننده اوتیسم را می شناسد.

وی تاکید کرد: از نظر ایمنی امیدواریم از طریق سازمان آتش نشانی با هم همکاری کنیم، زیرا افراد مبتلا به اوتیسم خطر را درک نمی کنند و باید استانداردهای ایمنی خانه های اوتیسمی را بالا برد. هفته گذشته به ما گفته شد که سه نفر جان خود را از دست دادند، همه به این دلیل که امن نبود.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در این مراسم گفت: اورژانس آمادگی کامل دارد و جا دارد از پیگیری این تفاهم از انجمن اوتیسم تشکر و قدردانی شود.

وی ادامه داد: این را بلوغ سازمان اورژانس در کشور می دانیم و امیدواریم بتوانیم خدمات رسانی را برای همه گروه های خاص تسریع کنیم.

دکتر نوری معاون آموزشی و اعتباربخشی کشور گفت: با گروه های خاصی مانند ناشنوایان که نمی توانند با اورژانس ارتباط برقرار کنند مشکل داریم. گروه های مختلف، از جمله افراد مبتلا به اوتیسم، مورد مطالعه قرار گرفتند. نگرانی ما این بود که یک بیمار مبتلا به اوتیسم اگر با اورژانس پانزدهم تماس بگیرد به راحتی می تواند ارتباط برقرار کند.

دکتر نوری گفت: اوتیسم را به وضوح در پروتکل های تریاژ تلفنی اورژانس گنجانده ایم و سطح اولویت بندی اوتیسم را تغییر داده ایم. این بحث علمی صورت گرفته و آموزش خانواده ها مهم است که باید با دقت انجام شود.

دکتر علیزاده – هیئت مدیره انجمن اوتیسم – همچنین با بیان اینکه کودکان زیر 2 سال حدود 40 درصد، نوجوانان بیش از 2 درصد و بزرگسالان حدود دو برابر سایرین به اورژانس نیاز دارند، گفت: در بسیاری از موارد اوتیسم دوران کودکی است. حتی تشخیص داده نشده و اورژانس با کودکی روبرو می شود که نمی داند مشکل چیست. امیدواریم با این کمک ها برخی از نواقص سازمان های خط اول مرتفع شود.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید