اورژانس بانوان گیلان پیشرو در کشور/ بهره گیری از رانندگان زن در اورژانس گیلان

رئیس مرکز اورژانس گیلان خبر داد؛

رئیس مرکز اورژانس گیلان گفت: اورژانس بانوان گیلان به عنوان اورژانس منحصر به فرد و پیشرو در کشور شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

جمشید محمدی رئیس مرکز اورژانس گیلانوی امروز در نشست با خبرنگاران گفت: برای اولین بار اورژانس بانوان در شهر رشت راه اندازی شد و در کنار چند استان دیگر کشور از معدود استان هایی است که اورژانس را آغاز کرده است. اتاق برای زنان

وی افزود: اورژانس بانوان گیلان برای ارائه خدمات به مصدومان، بیماران دختر و دانشجویان و همچنین دانشجویان اورژانس بانوان تلاش می کند تا به بخشی از جامعه که حساسیت بیشتری نسبت به حضور متخصصان مرد در بالین خود دارند کمک کند.

رئیس مرکز اورژانس گیلان ادامه داد: یکی از دلایلی که اورژانس بانوان گیلان به عنوان پایگاهی منحصر به فرد در اجلاس سراسری مدیران اورژانس کشور شناخته شد، استخدام رانندگان زن آمبولانس بود که تنها در استان گیلان اتفاق افتاد. و در هر استانی که اورژانس زنان با موفقیت ایجاد شده است، از رانندگان زن استفاده نمی کنند، بلکه رانندگان آنها مرد هستند.

محمدی با بیان اینکه اورژانس گیلان برای اولین بار در کشور بانوان را برای رانندگی آمبولانس استخدام می کند، خاطرنشان کرد: نه تنها این طرح به عنوان پایلوت برای سایر استان ها شناخته می شود، بلکه استان ها نیز به عنوان الگو از این طرح پیروی می کنند. استخدام زنان، به عنوان راننده آمبولانس عمل کنید.

وی با اشاره به دیگر اقدامات اورژانس گیلان افزود: همزمان با جذب یک راننده زن از دو کارشناس فوریت های پزشکی با تحصیلات پرستاری هوشمند و همچنین یک کارشناس مامایی در تیم عملیاتی اورژانس زنان در محل سکونت استفاده شد. در عین حال می تواند خدمات ارائه دهد.به طور فزاینده ای کیفیت بهتری نسبت به بیماران زن از نظر بیماری های زنان و زایمان که سازمان اورژانس کشور نیز به آن توجه داشته است.

محمدی همچنین گفت: امیدواریم در آینده با بهره گیری از همه ظرفیت ها و جذب بیشتر بانوان، اورژانس های زنان در رشت و همچنین شهرهای بزرگ استان گیلان را توسعه دهیم تا بخشی از مشکلات مراجعه کنندگانی که تمایل به استفاده از خدمات کارکنان زنان تصمیم گیری خواهد شد.

وی بابیان اینکه اورژانس 115 در این زمینه رایگان است، گفت:

رئیس اورژانس گیلان گفت: ساعت کاری اورژانس بانوان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 است و اورژانس هم اکنون با 86 دستگاه آمبولانس فعال شهری، جاده ای، موتورسیکلت به هموطنان عزیز در استان گیلان خدمات رسانی می کند. و ایستگاه های بالگرد آمبولانس هوایی و اورژانس گیلان ماهانه به طور متوسط ​​10000 ماموریت امداد و نجات انجام می دهد و 20000 تماس تلفنی برقرار می شود که از خدمات مشاوره ای کارشناسان فوریت های پزشکی و پزشکان مقیم بهره مند خواهند شد.

وی در پایان افزود: امیدوارم مردم مهربان با رعایت توصیه های بهداشتی همیشه سالم و سلامت باشند و هیچ گاه نیاز به کمک های اورژانسی و پزشکی نداشته باشند، اما بر اساس وظایف خود موظفیم شرایط و آمادگی های لازم را داشته باشیم.



آیا این خبر مفید بود؟