بازگشت تنها بالگرد اورژانس مازندران در آشیانه / اورژانس هوایی در غرب مازندران ساخته می شود.

ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802021

تنها بالگرد اورژانس شمال کشور پس از هشت ماه انتظار در منزل به زمین نشست و این بالگرد در صورت بروز حادثه به مازندران و معاون استاندار تهران خدمات رسانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ تنها بالگرد اورژانس شمال کشور پس از هشت ماه انتظار بازگشت. با توجه به شرایط بحرانی استان مازندران و حوادث رانندگی در محور هراز، بالگرد هوایی 115 برای کاهش مشکلات و تصادفات جاده ای مورد نیاز بود، بنابراین اولین پایگاه هوایی مازندران در سال 1368 در آمل ایجاد شد، اما این بالگرد در سال 1368 به تهران منتقل شد. اواخر بهار امسال به دلیل نقص و نقص فنی و هشت ماه بعد یک فروند بالگرد دیگر به عنوان جایگزین به اورژانس هوایی 115 منتقل شد. شد.

سید عباس حسینی سرپرست استانداری آمل در جمع خبرنگاران گفت: بالگرد پایگاه هوایی 115 آمل تنها بالگرد متعلق به مازندران بود که 8 ماه پیش به تهران اعزام شد اما متاسفانه در این شرکت دچار سانحه شد.

وی ادامه داد: با پیگیری هایی که به استاندار و نماینده این بالگرد به عنوان جایگزین ارسال شد تا استان از خدمات این اورژانس هوایی بی نصیب نماند، این بالگرد تا رسیدن بالگرد قبلی در آمل باقی خواهد ماند. .

سرپرست استان آمل گفت: این بالگرد به مازندران و همچنین در صورت بروز حوادث به معاونت تهران خدمات رسانی می کند.

خلبان محمدمهدی نوری آل آقا رئیس مرکز کنترل هوا و آتش وزارت دفاع ادامه داد: از بازگشایی پایگاه اورژانس 115 با حضور استاندار، فرماندار و مسئولان شهرستان خرسندیم و امیدواریم زمینه های خوبی فراهم شود. خدمات برای بهبود وضعیت.”

وی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی بالگردهای 115 برای امداد اورژانس هوایی در منطقه گفت: با این بالگرد به عنوان یک ظرفیت ارزشمند در حوادث جاده ای در استان معین تهران و خود منطقه مازندران به کار خود ادامه می دهد.

رئیس مرکز مدیریت و حفظ حریق هوایی وزارت دفاع گفت: استان مازندران به دلیل وسعت قطعا به ظرفیت بیشتری نیاز دارد که برای خدمات رسانی بهتر باید این نیازها تامین شود.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بالگرد برای تعمیر و بازسازی به تهران منتقل شد و پس از تعمیر بالگرد سقوط کرد و کاپیتان آن متاسفانه جان باخت.

وی با بیان اینکه هشت ماه بعد بالگرد جایگزین ایر اونز 115 شد، خاطرنشان کرد: با توجه به سطح درمان امل که حدود یک میلیون نفر را در حوزه پزشکی تحت پوشش قرار می دهد و امل نیز برای بیماران است، طبق قانون این کشور امتیازی است. هلیکوپتر به شهر.”
نماینده مردم آمل خاطرنشان کرد: این پایگاه برای استفاده از اورژانس در صورت بروز خسارت و خدمت رسانی به ساکنان منطقه و مسافران ساخته شده است.

وی از احداث پایگاه اورژانس هوایی در غرب مازندران خبر داد و گفت: نماینده مردم رامسر در غرب مازندران درخواست پایگاه اورژانس هوایی کرده است و در تلاش هستیم تا با توجه به پتانسیل موجود پایگاه دیگری در این منطقه داشته باشیم. استان غربی

سانحه هوایی 8000 مترمربعی در منطقه بربرهل آمل واقع شده است و این بالگرد یکی از بالگردهای بل آمریکاست و به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران تامین قطعات و نگهداری آن با مشکل مواجه شد.

رضا حبیبی ساراوی، مدیر اورژانس مازندران نیز از استقرار یک فروند بالگرد اورژانس در پایگاه هوایی مازندران خبر داد و گفت: بالگرد اصلی اورژانس مازندران که برای تعمیر به پناهها در تهران منتقل شده بود، به دلیل آسیب در آخرین پرواز آزمایشی نمی تواند پرواز کند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده تا آماده سازی بالگرد اصلی اورژانس مازندران، یک فروند بالگرد موقت توسط شرکت ماموریت اورژانس هوایی پناها به مازندران منتقل شد.

بالگرد قبلی اورژانس مازندران اول خردادماه امسال برای تعمیر به تهران رفت و برای خدمات رسانی به مرکز نگهداری و تعمیر بالگرد ایران (پنها) تحویل شد که در جریان مراحل تست پرواز در تهران سقوط کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید