سرگردانی بالگرد اورژانس در پایتخت طبیعی ایران / مشکل کوچکی که همت عالی استاندار را می طلبد + عکس


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882112

پرنده آهنین شهر یاسوج در حال پرسه زدن برای یافتن جایی در شهر برای فرود آمدن است؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح، زاگرس و کهگیلویه و بویراحمد از نظر توپوگرافی و جغرافیا در شرایط خاصی قرار دارند، شاید بتوان استانی را یافت که راه های صعب العبور و صعب العبوری مانند این استان داشته باشد.

این شرایط جغرافیایی ایجاب می کند که تجهیزات و امکاناتی که در اختیار مردم قرار می گیرد خاص باشد چرا که ساخت یک متر راه ارتباطی در این استان سه برابر استان های دیگر هزینه دارد.

این شرایط جاده های ارتباطی صعب العبور و روستاهای پراکنده در این استان گاها در ارائه خدمات از جمله خدمات درمانی با مشکل مواجه می شود.مادرانی که فرزندشان به دلیل طولانی بودن سفر سقط نشده است.

یکی از نیازهای جدی استان بالگرد اورژانس بود که پس از پیگیری مسئولین وارد استان شد و این فرشته آهنین در سال های اخیر جان بسیاری از مردم استان را که در مناطق صعب العبور دچار سانحه و یا بیمار شدند نجات داد.

این فرشته آهنی را می توان ناجی بسیاری از بیماران در این استان دانست، اما زیرساخت های فرود این بالگرد باید از قبل فراهم شود، اکنون بالگردهای زیادی در مناطق مختلف استان برای فرود این بالگرد ساخته شده است، اما راه اندازی تعدادی کلیپ در فضای مجازی قابل تامل است.

446243 خبر خاکستری

این کلیپ ها هزار حرف برای گفتن داشت، مخاطبان ارسال کننده این کلیپ گفتند: «اگر من جای مسئولان استان بودم، بعد از دیدن این کلیپ، شب و روز برای حل مشکل نداشتم.

بالگرد اورژانس 115 استان در منطقه ای پر از خار و خار فرود می آید تا بیمار را در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل کند.

هلیکوپتر به سختی در این مکان می نشیند و عوامل اورژانس استان بدون اتلاف وقت، بیمار را پایین آورده و به آمبولانس می برند و پس از آن آمبولانس به سمت بیمارستان حرکت می کند.

سوال اینجاست که چرا بیمارستان های یاسوج بالگرد ندارند؟!

446242 خبر خاکستری

این مشکلی است که بیمارستان های یاسوج با آن دست و پنجه نرم می کنند. این شرایط باعث می شود که بیمار با هلیکوپتر به منطقه ای که هلیکوپتر می تواند فرود بیاید و بقیه مسیر را با آمبولانس منتقل کند!

در حالی که زمان برای بسیاری از بیماران ضروری است و باید هر چه زودتر خود را به بیمارستان برسانند، نبود هلی‌پد مشکلی است که در بیمارستان‌های شهر یاسوج وجود دارد.

خلبان هلی کوپتر برای یافتن مکانی در شهر یاسوج برای نشستن و رساندن بیمار به آمبولانس باید با مشکلاتی روبرو شود و آمبولانس مسیری را طی می کند تا به بیمارستان برسد.

نکته مهم دیگر عدم وجود بالگرد در بیمارستان تازه تاسیس شهر یاسوج یعنی بیمارستان شهید جلیل است، سوال اینجاست که چرا بیمارستانی که ساخت آن میلیاردها تومان هزینه داشته است، مهمترین چیز یعنی بیمارستان را ندارد. بالگرد؟!

446241 خبر خاکستری

ساخت بالگرد یکی از ضرورت هایی است که باید در هر بیمارستانی وجود داشته باشد، اکنون همه بیماران اورژانسی به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل می شوند اما این بیمارستان از هلی پد محروم است؟! خلبانی که برای نجات جان یک بیمار حرکت می کند، باید از اینکه او را کجا رها کند، بترسد که آیا جایی برای نشستن پیدا می کند و او را به آمبولانس اورژانس می رساند.

بیمارستان‌های امام سجاد (ع) و شهید بهشتی یاسوج قدیمی هستند و شاید در آن زمان فکر نمی‌کردند بالگرد وارد استان شود، اما چرا بیمارستان شهید جلیل یاسوج که کمتر از یک سال است باز است، اورژانس وجود دارد. محل فرود هلیکوپتر؟

ساخت و آماده سازی مکان دائمی برای فرود هلیکوپتر اورژانس ممکن است هزینه زیادی نداشته باشد یا حداقل این مبلغ برای دانشگاه علوم پزشکی زیاد نیست.

انتظار می رود مسئولان استان کهگیلویه و بویار احمد به ویژه استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای رفع این مشکل اهتمام ورزند چرا که وجود بالگرد برای بیمارستان یکی از موارد اجتناب ناپذیر است. مسائلی که در هیچ یک از بیمارستان های مرکز، جایی برای نشستن هلیکوپتر در حومه شهر وجود ندارد، جای فکر کردن است!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید