تنها بالگرد اورژانس مازندران از مدار خارج شد/ نیاز به راه اندازی آمبولانس دریایی و ریلی در استان

ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792432

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در این زمینه:

با بیان اینکه تنها بالگرد مرکز مدیریت فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی مازندران نزدیک به 6 ماه است که برای تست های دوره ای و تعمیر و نگهداری از خدمت خارج شده است. وی گفت: پیگیری های مکرر ما منجر به تحویل یا تعویض این بالگرد در استان نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ رضا حبیبی سراوی صبح امروز در نشست خبری گفت: این مرکز با حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در استان مازندران سالانه به حدود 12 میلیون مسافر برای سفر به استان از نقاط مختلف کشور خدمات رسانی می کند.

وی افزود: 94 پایگاه اورژانس عملیاتی در استان داریم که 13 پایگاه در حال ساخت و 19 پایگاه در حال تعمیر است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با توجه به میانگین زمان فعلی حضور تیم های فوریت های پزشکی 115 در محل حادثه، ایجاد پایگاه های جدید برای کاهش زمان ضروری است. وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید به ازای هر 20 هزار نفر یک پایگاه اورژانس در استان وجود داشته باشد و در همین راستا باید 28 پایگاه اورژانس دیگر در مازندران ایجاد شود تا اهداف برنامه ششم در این زمینه محقق شود. رشته.

حبیب ساروی گفت: 155 آمبولانس در استان فعالیت می کنند. وی ادامه داد: دو اتوبوس آمبولانس در استان وجود دارد و با توجه به اینکه 4 محور اصلی عملیاتی در مازندران داریم، درخواست کردیم تا پایان سال جاری دو اتوبوس آمبولانس دیگر به ناوگان 115 اضافه شود تا در هر یک از این اتوبوس ها حضور داشته باشند. محورهای ساری – گرگان. ، هراز، فیروزکوه و چلوس کندوان برای استقرار اتوبوس آمبولانس.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص مازندران و ترافیک سنگین چندین ساعته در ساعات اوج سفر، استفاده از کپی موتوری برای کاهش زمان رسیدن تیم های عملیاتی به سوانح جاده ای در دستور کار ما قرار دارد و در همین راستا برنامه ریزی شده است. دارای 11 دستگاه خودرو «موتور کپی تحویل استان مازندران می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی مازندران گفت: این موتورهای آمبولانس در شهرهای پرتردد مانند ساری، آمل، هالو و قمشهر مورد استفاده قرار می گیرد.

حبیب ساروی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر آمبولانس دریایی و ریلی در استان مازندران نداریم، گفت: در حال حاضر در استان مازندران آمبولانس دریایی و ریلی نداریم. وی گفت: در دو موضوع آمبولانس دریایی و حمل و نقل ریلی اقدام کرده ایم و به زودی و پس از نهایی شدن نتیجه تصمیمات را اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص وضعیت استان مازندران با اورژانس هوایی گفت: سانحه هوایی ما شامل یک بالگرد عملیاتی اورژانس مازندران است که در 61 سایت فرود بالگرد در مازندران قابل استفاده است.

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی مازندران افزود: پایگاه هوایی اورژانس مازندران در آمل به دلیل موقعیت جغرافیایی آن است که از 60 صندلی می تواند نشست و برخاست داشته باشد.

حبیبی سراوی با بیان اینکه به دلیل محدودیت های پروازی که در استان مازندران وجود دارد، توجیه بیش از یک فروند بالگرد را مخدوش می کند، گفت: جریان هوا و هوا در مازندران به گونه ای است که تا نیم سال امکان پرواز بالگرد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این بالگرد مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران نزدیک به 6 ماه است که برای تست های دوره ای و نگهداری از مدار خارج شده است.

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی مازندران تصریح کرد: این بالگرد تحویل شرکت تعمیر و نگهداری بالگردهای ایران (پنها) پس از تعمیر و نگهداری دوره ای در حین پرواز آزمایشی سقوط کرد و متأسفانه به شهادت رسید. یک مهندس پرواز و چند نفر دیگر مجروح شدند که به دلیل تحریم های موجود از آن زمان تاکنون تعمیر یا تحویل استان نشده است.

حبیبی ساروی تاکید کرد: پیگیری های مکرر منجر به تحویل یا تعویض این بالگرد در مازندران نشده است و استاندار مازندران برای تحویل بالگرد به مازندران به شدت پیگیر موضوع است.

وی گفت: استان مازندران تنها استانی است که دارای بالگرد هوایی اورژانس است و این بالگرد توسط استان خریداری شده و قرارداد تعمیر و نگهداری نیز با مراکز مجاز منعقد شده است. هلیکوپتر دوباره وارد عملیات شده است.

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی مازندران افزود: خوشبختانه در این مدت نیازی به استفاده از اورژانس هوایی در مازندران نبود. جهت تحویل و تحویل این بالگرد به استان مازندران.

حبیب ساروی گفت: باید 8 اورژانس دیگر در مرکز مازندران بسازیم که رقمی جدی است و نشان می دهد که در این حوزه ضعیف هستیم و نمی توانیم خدمات شایسته و مطلوب را در این منطقه شهری ارائه کنیم که من امید است با کمک شهرداری و خیرین شهر این پایگاه ها یا بخشی از آن ساخته شود.

وی افزود: ساخت هر پایگاه و زمین آن در استان مازندران نزدیک به دو میلیارد هزینه دارد و در خصوص تامین تجهیزات و آمبولانس از طریق اورژانس کشور اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و مدیریت حوادث مازندران با گلایه از مزاحمت های مکرر تلفنی در مرکز 115 گفت: از 74 هزار تماس تلفنی در سال جاری بیش از 12 هزار مورد مزاحمت تلفنی داشتیم که درصد بالایی از تماس های مردمی را شامل می شود. 115. کمک های اضطراری. و امیدواریم با احترام به هموطنان عزیز این مشکل به حداقل برسد.

حبیبی سروی گفت: متأسفانه با اعزام گروه عملیاتی اورژانس 115 به محل درگیری به دلیل عدم هماهنگی بین اورژانس 115، آتش نشانی و پلیس، بارها مورد ضرب و شتم نیروهای عملیاتی قرار گرفتم و حتی مجروح و چاقو خورده است.«قرار بر این شده است که در چنین مواردی و در چنین حوادثی حضور پلیس در محل برای تامین امنیت ضروری است.

وی میانگین زمان حضور تیم های عملیاتی اورژانس 115 در محورهای جاده ای را 9 دقیقه و مناطق شهری را 11 دقیقه اعلام کرد و افزود: با احداث پایگاه های جدید در استان قطعا این زمان کاهش می یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران در خصوص عملکرد اورژانس 115 مازندران در سال جاری، پاسخ داد: در هشت ماهه امسال در استان 16 هزار و 409 ماموریت جاده ای (حادثه) با سهم انجام شده است. از 10 هزار و 499 مأموریت شهری و 5 راه در استان 1910 مأموریت و 77 هزار و 912 مأموریت غیرترافیکی (انتقال بیماران به مراکز درمانی) وجود دارد که از این تعداد سهم مأموریت های شهری 56 هزار و 439 و سهم جاده ها 21 هزار و 473 مأموریت است.

حبیبی ساروی تاکید کرد: بیشترین تعداد ماموریت های جاده ای استان مربوط به شهرستان آمل است.

وی با اشاره به کمبود نیروی کار در پایگاه های اورژانس گفت: از فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی برای فعالیت در پایگاه های استانی استقبال کامل می کنیم و از حضور جوانان تحصیل کرده در این حوزه استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید