نگرانی وزیر بهداشت از موج جدید کرونا در پاییز/ خرید 77 آمبولانس و آمبولانس

نگرانی وزیر بهداشت از موج جدید کرونا در پاییز/ خرید 77 آمبولانس و آمبولانس

روز جدید بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهبود نسبی وضعیت کرونا در روزهای اخیر و عدم افزایش آمار مبتلایان و فوتی ها در کشور خبر داد و نسبت به احتمال افزایش آن هشدار داد. وی گفت: با توجه به نزدیکی فصل پاییز و بازگشایی در اواخر شهریور و ابتدای مهرماه، انتظار می‌رود مدارس و دانشگاه‌ها سطح رعایت پروتکل‌ها را افزایش دهند تا از اوج مجدد جلوگیری شود.

بهرام عین اللهی در حاشیه سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت کووید 19 در دو سه هفته گذشته تقریبا ثابت مانده است و با افزایش جدی نه در تعداد مبتلایان و نه در تعداد فوتی ها مواجه نیستیم. .

این عضو کابینه سیزدهم در ادامه شیوع این بیماری را سه موج عفونت، بستری و مرگ در پی دارد.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی ها در این مقطع کم است، افزود: ارزیابی ما از رفتار این ویروس این است که در فصل سرما با خطر بیشتری مواجه است و بنابراین با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها. به شهروندان توصیه می شود برای کنترل این بیماری دوزهای تقویت کننده مصرف کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شهروندان کشور خواست در صورت گذشت ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون، دوز تقویت کننده را به خود تزریق کنند.

وی عملکرد دولت در مقابله با کرونا را موفقیت آمیز خواند و تصریح کرد: دولت در زمینه واکسیناسیون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

دکتر عین اللهی تاکید کرد: عموم مردم به ویژه سالمندان، شهروندان مبتلا به بیماری های همراه و شهروندانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند قطعا باید دوزهای تقویت کننده مصرف کنند.

وزیر بهداشت از خرید 77 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس خبر داد و گفت: این تعداد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس روز گذشته تحویل ستاد اربعین شد و قرار است پس از آن در سراسر کشور و بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شود. ایام اربعین

وی اجرای طرح درور را یکی از اقدامات مهم دولت آیت الله رئیسی برشمرد و گفت: این طرح در راستای حمایت از صنایع و تولید داخلی و همچنین با هدف کاهش هزینه های مردمی اجرا شده است. “

وزیر بهداشت افزود: با اجرای طرح ضروار، مردم در حوزه دارو افزایش قیمت نخواهند داد چرا که در این طرح هزینه های بیشتری از طریق بیمه پرداخت می شود.
این عضو کابینه همچنین با حضور در منزل شهید جبهر گفت: خوشحالیم که در هفته دولت در جمع خانواده شهید جبهر حضور داریم.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی همواره بر حضور در جمع خانواده های معزز شهدا تاکید دارند و امروز نیز خدمتگزار سلام گرم رئیس جمهور هستم، افزود: سرمایه اصلی ما در دولت و کشور شهدا هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: خون شهدا باعث شد در مقابل هجمه های دشمنان و هجمه هایی که اکنون 43 سال است مقاومت کنیم.

عین الهی با بیان اینکه امروز نیز کشور با تحریم های ناجوانمردانه دشمن مواجه است و دشمن قصد دارد مانع پیشرفت کشور شود، تصریح کرد: شهدا، خانواده های شهدا، رزمندگان و جان باختگان امروز کشور را به این موفقیت ها رسانده اند.

افتتاحیه دبستان دخترانه مهررضام سمنان پایه دوازدهم، دیدار با خانواده شهدا و زیارت مزار شهدای گمنام، شورای اداری استان و شهر سمنان همراه با مراسم افتتاحیه و آغاز عملیات اجرایی از 103 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان سمنان بازدید از واحد رویان دارو و … از جمله برنامه های صبح امروز وزیر بهداشت در سمنان بود.

دیدگاهتان را بنویسید