معاون وزیر بهداشت: در تابستان احتمال موج جدید تاج در جهان وجود دارد

معاون وزیر بهداشت: در تابستان احتمال موج جدید تاج در جهان وجود دارد

روز جدید کمال حیدری معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند مدیریت تاج در کشور گفت: تاثیر واکسن‌ها تا چند ماه دیگر به دلیل ظهور زیرگروه‌های تاج کاهش می‌یابد و سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی می‌کند که جهان شاهد موج جدیدی باشد. از ویروس در تابستان. «تجربه، امیدواریم مردم برای تزریق واکسن برنامه ریزی کنند و کسانی که آخرین واکسن خود را ساخته اند واکسینه شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند مدیریت تاج در کشور گفت: اثربخشی واکسن‌ها تا چند ماه آینده کاهش می‌یابد و با توجه به ظهور زیرگروه‌های تاج و پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت ممکن است جهان موج جدیدی از ویروس‌ها را تجربه کند. ما امیدواریم که مردم برای تزریق واکسن برنامه ریزی کنند و کسانی که آخرین واکسن خود را انجام نداده اند واکسینه شوند.

کمال حیدری با اشاره به دیجیتالی شدن یکنواخت آمار مرگ و میر تاج در ایران گفت: خوشحالیم که پس از مدت ها دوباره دیجیتالی شدن مرگ تاج را تجربه می کنیم. یکی از باورهای ما تاثیر پوشش واکسیناسیون بود.

وی ادامه داد: قطعاً واکسیناسیون تأثیر بسزایی در روند کنترل این ویروس داشته است. همانطور که در دو موج شدید، پنجم با دلتا و ششم با آمیکرون، این اثر جدی را دیدیم. ما شرایط خوبی را تحت عنوان واکسیناسیون تجربه کرده ایم اما این اعلام به معنای عادی بودن شرایط نیست و انتظار داریم مردم صبور باشند و پیام ها و مطالبات وزارت بهداشت و ستاد ملی را بشنوند.

معاون وزیر بهداشت گفت: درخواست وزارت بهداشت از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

حیدری با اشاره به وضعیت مطلوب کنونی ولیعهد در ایران گفت: ستاد ملی تاج و تخت و وزارت بهداشت در تلاش برای حمایت از زندگی هستند و کسانی که بیماری مهم، نقص ایمنی و یا مسن هستند مراقب باشند و ماسک بزنند. «کمیته علمی علیه تاج» تشخیص می‌دهد که یکی از موفقیت‌های ما در عصر تاج‌گذاری استفاده از ماسک است و باید همچنان شاهد اخبار برای کاهش بیماری و بازگشت به حالت عادی باشیم.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در کشور افزود: پوشش واکسیناسیون در کشور مطلوب است و آمارها نشان می دهد که از 2 تا 25 درصد فوتی ها و بستری شدن در بیمارستان ها بر اثر ویروس کرون جزو واکسینه نشده ها هستند. افراد واکسینه شده پس از آلوده شدن به ویروس کمتر تحت تأثیر ویروس قرار گرفتند و نشان دادند که واکسن ها مؤثرتر هستند.

حیدری گفت: واکسن مورد نیاز انسان تا پایان سال 40 تهیه شد. اگر مردم در تابستان این ویروس را آزمایش کنند، امیدواریم مردم طبق برنامه واکسن را دریافت کنند و کسانی که آخرین واکسن خود را انجام نداده‌اند، واکسینه شوند. هنوز تاج در هیچ کجای دنیا تمام نشده است. حتی در برخی کشورهای اروپایی شاهد تلفات سنگین هستیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در اروپا با توجه به مشغله های زیادی که داشتیم اکنون با این ویروس دست و پنجه نرم می کنیم که امیدواریم از نظر پروتکل های بهداشتی و تزریقی با مردم همراه شود. واکسن علیه تاج، ما شاهد موج جدیدی در کشور نخواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید