احتمال افزایش جزئی تاج در اردیبهشت/ معاون وزیر بهداشت: در حال حاضر موج شدید تاج پیش بینی نمی شود

احتمال افزایش جزئی تاج در اردیبهشت/ معاون وزیر بهداشت: در حال حاضر موج شدید تاج پیش بینی نمی شود

روز جدید سعید کریمی قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی انتظار موج سنگین دیگری از تاج را نداریم، اگرچه افزایش جزئی خواهیم داشت، گفت: متاسفانه تامین اجتماعی حدود 8000 میلیارد تن بیمارستان ها بدهکار است و تاکنون هنوز پرداخت نشده .

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی انتظار طوفان جدیدی نداریم هرچند افزایش جزئی خواهیم داشت، گفت: متاسفانه تامین اجتماعی حدود 8 هزار میلیارد تن بیمارستان ها بدهکار است و هنوز پرداخت نکرده است. است.

سعید کریمی در خصوص وضعیت کرونا و بیمارستان ها گفت: شرایط برای کرونا بهتر شده است. البته با توجه به تعطیلات نوروزی و سفرها و بازدیدهای صورت گرفته، تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان ها اندکی افزایش یافته است. بنابراین در 29 اسفند حدود 10 هزار بیمارستان سرپایی وجود داشت، اما امروز بین 17 تا 18 هزار بیمارستان وجود دارد و تعداد بیمارستان های سرپایی را افزایش داده ایم.

موج شدید کرونا در حال حاضر پیش بینی نمی شود

وی افزود: خوشبختانه میزان بستری شدن در بیمارستان افزایش چندانی نداشته است. بستری شدن در بیمارستان، مراقبت های ویژه و مرگ و میر کاهش یافته است. چون با موج وحشتناک اومیکرون فاصله داریم. در عین حال، با توجه به شرایط فعلی، فعلاً انتظار موج فاجعه بار جدیدی نداریم. هر چند که افزایش جزئی داریم. البته همه اینها به شرطی است که مهاجم دیگری وجود نداشته باشد. در این صورت طی دو سه ماه آینده و تا ابتدای تابستان پیش بینی می شود که در اردیبهشت ماه افزایش جزئی داشته باشیم اما بر اساس اعلام کمیته علمی، موج فاجعه بار بعید است.

کریمی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها در صورت عدم تنش جدید فعلا اوج دیگری نخواهیم داشت اما به دلیل ناهماهنگی ها افزایش جزئی خواهیم داشت، گفت: این پیش بینی بر اساس اطلاعاتی است که در حال حاضر داریم و اگر شما تغییر نمی کنید

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم نوبت سوم واکسن کراون را تزریق کنند. زیرا بسیار موثر است و در عین حال پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند.

بدهی هشت ماهه بیمه به بیمارستان های وزارت بهداشت

وی درباره وضعیت درآمدهای ویژه بیمارستان ها نیز گفت: بحث درآمدهای بیمارستانی در موج پنجم بسیار کاهش یافت. زیرا در این موج اعمال انتخابی، بیمارستان ها تعطیل شدند. سعی کردیم شرایط بیمارستان ها را در مایکروویو مدیریت کنیم. با این حال، به دلیل تاج، لازم نیست همه خدمات بیمارستان برای تاج باشد و سایر خدمات تعطیل می شود و مردم به دلیل سایر بیماری ها آسیب خواهند دید. در موج ششم به وضعیت رسیدگی کردیم، در حالی که بیماران کرونری به طور کامل پذیرش و مراقبت می شدند، تخت، دارو و خدمات برای بیماران عروق کرونر و همچنین اقدامات الکتیو و غیرانتخابی و بستری در بیمارستان وجود داشت، همچنین اورژانسی وجود داشت. اتاق

کریمی ادامه داد: البته به دلیل اینکه مردم در ایام اوج تاج و تخت تا حدودی از محیط بیمارستان می ترسیدند، درآمد هدف بیمارستان ها کماکان رو به کاهش بود، اما به اندازه موج پنجم قبل از آن قوی نیستند و شرایط. کمرنگ می شوند امیدواریم با افزایش تعرفه های پزشکی شرایطی جبران شود، در عین حال در شرایط سخت مالی قرار داریم، عمده درآمد بیمارستان ها مربوط به درآمد ویژه ای است که بیمه ها باید پرداخت کنند، اما متاسفانه اجتماعی بیمه حدود 8000 میلیارد تن به بیمارستان ها بدهکار است و هنوز پرداخت نکرده است، یعنی حدود 7 تا 8 ماه است که هزینه بیمارستان ها را پرداخت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید