شدت انتقال ویروس آنفلوانزا در موج دوم کمتر است / انجام مطالعات میدانی برای پیش‌بینی زمان شیوع موج دوم


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917195

محمدرضا نادری گفت: ویروس آنفلوآنزای نوع B که در بهمن ماه شیوع پیدا کرد کمتر واگیردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا نادری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: موج قبلی شیوع آنفلوآنزا در کرمانشاه فروکش کرده و اکنون موج جدید به صورت جدی در کرمانشاه آغاز نشده است.

وی افزود: در نظام سلامت سندرمی موارد قبل از شیوع بیماری ها رصد می شود و بر این اساس اقدامات بهداشتی انجام می شود و بر این اساس سعی می شود آموزش های حضوری و مجازی ارائه شود.

ذخیره سازی داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به آنفولانزا در بیمارستان

نادری همچنین از تحویل و نگهداری داروهای مورد نیاز بیماران آنفلوانزای بستری در بیمارستان های کرمانشاه خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: واکسن آنفولانزا به مادران باردار و مبتلایان به بیماری های همراه تزریق می شود و این واکسن برای سایر افراد در داروخانه ها موجود است.

نادری خاطرنشان کرد: اگر افرادی که هنوز واکسن آنفولانزا را دریافت نکرده اند، اگر بخواهند پس از دو هفته آن را تزریق کنند، با وجود گذشت زمان طلایی واکسیناسیون، ایمنی لازم در بدن آنها ایجاد می شود.

وی بیان کرد: تزریق واکسن آنفولانزا در ماه های شهریور و مهر بهتر است زیرا در شش ماه دوم سال بدن را ایمن می کند.

نادری گفت: افراد مبتلا به ویروس آنفولانزا باید به پزشک مراجعه کنند و اصول بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن مداوم دست ها را رعایت کنند.

وی افزود: تزریق واکسن آنفولانزا، استفاده از ماسک، دوری از افراد مبتلا و شستن مکرر دست ها با آب و صابون باعث کاهش انتقال این ویروس می شود.

رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: طبق رفتار قبلی ویروس آنفلوانزا دو موج دارد که در موج نوع A شدت انتقال بیشتر است و از اواخر آبان تا اوایل آذر شایع است و در نوع B ویروس آنفلوانزا شدت انتقال در باخمن کمتر و رایج‌تر است.

نادری خاطرنشان کرد: باید بر اساس مشاهدات میدانی در کلینیک ها و مراکز بهداشتی درمانی، نحوه رفتار ویروس آنفولانزا بر اساس سامانه سندرم سلامت بررسی شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم موج بعدی آنفولانزا در بهمن ماه شیوع پیدا کند، افزود: با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، با استفاده از ماسک موارد انتقال آنفولانزا کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید