افزایش موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در روزهای آینده/ موج جدید برابر با شدت موج میکرونی است.

شهنام آرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار شبکه‌های اجتماعی راه دانا؛ در مورد وضعیت فعلی سویه جدید کرونا وی در کشور اعلام کرد: نژاد ویروس جدید کرونا اروپا و آمریکا و بخش‌هایی از جهان را درگیر کرده است و از هفته گذشته در کشور ما نیز مشاهده شده است، این احتمال وجود دارد که هفته آینده نیز به آن مبتلا شویم. اوج موج هشتم که باید انجام شود

وی همچنین گفت: موج جدید از نظر شدت با موج آمیکرون برابری می کند و میزان انتقال آن بالا است اما میزان مرگ و میر پایین است. وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود در روزهای آینده شاهد افزایش موارد سرماخوردگی و بیماری های تنفسی باشیم.

ارشی به آن انطباق اشاره می کند پروتکل های بهداشتی توسط مردم، استفاده از ماسک خصوصاً در محیط های بسته شستن دست ها و رعایت فاصله اجتماعی توصیه می شود با تزریق یک دوز واکسن سابقه یا بیماری زمینه ای دارند.

ارشی با بیان این مطلب در جلسه ستاد ملی کرونا وی با تاکید بر کنترل مرزها گفت: وزارت بهداشت با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا محدودیتی برای نظارت بر مرزها نداشته و اگرچه ممکن است بسیاری از کشورها شرط منفی بودن تست کرونا و واکسیناسیون را برای ورود مسافران حذف کرده باشند، اما همچنان پیگیر هستیم. دستورالعمل تست کرونا منفی است و تزریق واکسن را دنبال کردیم که همچنان ادامه دارد، در مجموع می توان گفت مراقبت های ما هرگز قطع نشده است، اما به دلیل سیر بیماری با شدت و شدت مواجه شده است. نقاط ضعف.

افزایش تعداد مبتلایان به سویه جدید کرونا در هفته اول بهمن

باید بگویم؛ سعید کرمی، استادیار گروه پزشکی وزارت بهداشت وی در خصوص سویه جدید ویروس کرونا گفت: رفتار ویروس ها به دلیل گردش و انتقال از فردی به فرد دیگر جهش یافته است و این یک روند طبیعی است. زیرسویه های جدید BQ1 و XBB به غیر از زیر لایه ها Omicron ه- این دو جهش موج جدیدی را در اکثر کشورهای جهان ایجاد کردند. آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیای شرقی از جمله ژاپن، چین و هنگ کنگ آنها به شدت با این دو زیرسویه درگیر هستند، اگرچه این کشورها در حال حاضر اوج موج را پشت سر گذاشته اند و روند آلودگی رو به کاهش است.

کریمی با بیان اینکه این موج در واقع از چند روز پیش در ایران آغاز و به طور رسمی اعلام شد، گفت: بر اساس مدل سازی های انجام شده به نظر می رسد اوج موج کمتر از پیک های قبلی باشد. پیش بینی ما این است که بیشترین تعداد عفونت با آن همراه است هفته اول بامن خواهد بود. بروز و شدت بیماری در این موج کمتر از امواج قبلی است، اما میزان آلودگی این زیرسویه بیشتر از سایر زیرسویه‌ها است.

وی در خصوص علائم این بیماری گفت: علائم بیماری مشابه سویه قبلی ظاهر می شود و معمولاً خفیف بوده و برای افراد عادی شبیه سرماخوردگی است. با این حال، افراد مبتلا به بیماری های همراه، قلبی، تنفسی، کلیوی، نقص ایمنی و افراد مسن باید بسیار مراقب باشند.

لازم به ذکر است؛ سویه BQ.1.1، جدیدترین سویه Omicron می گویند او در چین خودنمایی کرد. درست مثل دفعه اول شیوع کرونا از این کشور به کشورهای دیگر شروع شد و ظرف چند ماه همه کشورها درگیر این ویروس کشنده شدند.

BQ1 یک سویه Omicron است که از نظر شدت و شدت به اندازه سویه های دیگر کشنده نیست. اما عفونت و مصونیت بالایی دارد و به همین دلیل سویه های دیگر را جابجا می کند.


بیشتر بخوانید:

احتمال موج دیگری از کرونا در هفته های آینده / رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با سویه جدید

اپیدمی جدید کرونا در کشور آغاز شد/ از کادر درمانی حمایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید