افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرستان چابهار/ شهروندان هر چه سریعتر دوز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق کنند.


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882783

عبدالرسول خمتی گفت: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، شهروندان باید واکسن تقویتی دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرسول خمتی رئیس مرکز بهداشت چابهار در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به روند رو به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در هفته های اخیر موارد ابتلا به سویه جدید امیکرون در کشور افزایش یافته و به عنوان یک در نتیجه شهر چابهار نیز شاهد این روند است.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر با توجه به افزایش سطح ایمنی از طریق واکسیناسیون شاهد کاهش این بیماری بوده ایم، اظهار داشت: بنابراین با توجه به افزایش جدید کرونا به تمامی افرادی که واجد شرایط دریافت نوبت چهارم هستند، باید در اسرع وقت این کار را انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار بر لزوم تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی افراد بالای 18 سال که حداقل 6 ماه از نوبت سوم گذشته است می توانند واکسن را دریافت کنند. مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا مرکز واکسیناسیون خودتان اقدامات لازم را انجام دهید.

وی ادامه داد: همچنین تمامی افراد بالای 18 سال که از 6 ماهگی دوز دوم دریافت کرده اند باید در اسرع وقت نوبت سوم واکسن را دریافت کنند.

کساتی گفت: از آنجایی که نوع خفیف عفونت آمیکرون در افراد واکسینه شده به خوبی دیده می شود، کساتی بیان کرد: از شهروندان می خواهیم دوران طلایی تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند و از تزریق دوز تقویت کننده اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت چابهار گفت: سبد واکسیناسیون در مراکز بهداشتی درمانی شامل واکسن های رازی، پاستوکواک، سینوفارم، فخرا، اسپایکوژن و پاستور است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: واکسیناسیون می تواند از بیماری شدید، مرگ و بستری شدن در بیمارستان در برابر سویه های مختلف ویروس کرونا جلوگیری کند که این یک نکته مثبت است، به همین دلیل از عموم مردم می خواهیم که دوز تقویت کننده را در اسرع وقت تکمیل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید