افزایش ابتلا به آنفولانزا در کشور!/ شیوع زودهنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است


ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904408

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به افزایش شیوع آنفلوآنزا در کشور اشاره کرد و گفت: در دو هفته گذشته موارد جدیدی از این بیماری در سطح وسیعی مشاهده شده و شیوع زودرس آن در کشور است. هشدار دهنده.”

شاهین قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه وضعیت شیوع آنفولانزا وی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت وقوع و شیوع آنفلوآنزا در کشور خوب نیست. بنابراین می توان گفت که در دو هفته اخیر شاهد موارد جدید آنفولانزا بوده ایم.

وی همچنین شیوع زودهنگام آنفولانزا در کشور را نگران کننده دانست و گفت: شیوع آنفولانزا این روند که هر ساله در اواخر آذرماه ظاهر می شود، در واقع هشداری برای افراد جامعه محسوب می شود.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این مقاله با بیان اینکه باید تا حد امکان از اپیدمی عمومی پیشگیری کنیم، تصریح کرد: این امر بستگی زیادی به رعایت بهداشت فردی دارد. متأسفانه در حال حاضر آنفولانزا بیداد می کند و بیماران مزمن، مادران باردار، سالمندان و کودکان زیر پنج سال در معرض خطر هستند.

افراد در معرض خطر باید سریعتر واکسینه شوند

به گفته یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افراد در معرض خطر که واکسن آنفولانزا تزریق نشده اند، بلافاصله تزریق این واکسن را انجام دهید. همچنین افرادی که دارای بیماری های همراه هستند، مادران باردار، کودکان زیر 5 سال و بزرگسالان بالای 65 سال در اولویت واکسیناسیون آنفولانزا هستند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا از اواخر شهریور تا اوایل مهر است، گفت: دو هفته طول می کشد تا آنتی بادی در بدن ایجاد شود.. البته کسانی که به دلایلی در زمان مقرر این واکسن را دریافت نکرده اند می توانند در آبان و آذر این واکسن را دریافت کنند.

پیشگیری مهمترین عامل در پیشگیری از شیوع آنفولانزا است

قاسمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کرده‌اند، افزود: اکنون باید نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی حساس باشند و افراد مبتلا باید خودسازی کنند. -رژیم قرنطینه برای خودتان در خانه.”

وی در خاتمه با اشاره به اینکه آنفلوآنزا از پنج تا هفت روز از زمان بروز اولین علائم می تواند مسری باشد، گفت: به نظر می رسد شیوع آنفلوآنزا در کشور در سال جاری پیش بینی شود.

دیدگاهتان را بنویسید