رشد آنفولانزا در کشور در ماه های آینده!/ روند افزایش آنفولانزا در کودکان در هفته های آینده


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904441

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به افزایش شیوع آنفلوآنزا در کشور در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سطح ایمنی کودکان در برابر آنفولانزا کاهش یافته است، روند صعودی را در کشور شاهد خواهیم بود. هفته های آینده

ابراهیم قادری، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری اجتماعی راه دانا؛ وی به افزایش آنفولانزا در کشور اشاره کرد و گفت: آمار آنفلوآنزا به صورت هفتگی اعلام می شود که در هفته گذشته 334 مورد آنفولانزا در بیمارستان ها گزارش شده است.

وی همچنین با بیان اینکه طی سه هفته گذشته افزایش قابل توجهی در موارد آنفولانزا در کشور داشته است، گفت: اکنون شاهد شیوع زودهنگام آن هستیم. آنفولانزا ما در کشور هستیم و به نظر می رسد فصل اپیدمی این بیماری آغاز شده است.

روند صعودی موارد آنفولانزا در ماه های آینده افزایش خواهد یافت

به گفته رئیس مراقبت مرکز مدیریت بیماری های عفونی وزارت بهداشت روند افزایش عفونت ها در ماه های آینده افزایش می یابد، با توجه به اینکه سطح ایمنی عموم مردم به ویژه کودکان در برابر آنفولانزا و ویروس های تنفسی کاهش یافته است، در ماه های آینده روند صعودی ابتلا را خواهیم داشت. و بستری شدن در مراکز.

قدری در پایان با بیان اینکه رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون مهم ترین عامل در پیشگیری از این روند است، گفت: افزایش شیوع آنفولانزا تاکید کرد: لازم است افراد مسن بالای 65 سال، کودکان باردار و مبتلایان به بیماری های قلبی، ریوی، کلیوی و آسم، دیابت، نارسایی قلبی، بیماران دیالیزی، بیماران شیمی درمانی و افراد دارای نقص ایمنی سریعتر واکسن را تزریق کنند..

دیدگاهتان را بنویسید