کاهش گردش ویروس آنفولانزا در کشور در هفته های آینده


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909000

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا در کشور در هفته‌های آینده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دو هفته اخیر آنفولانزا کاهش یافته است.

ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت های مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; در مورد وضعیت ویروس آنفولانزا وی در کشور تصریح کرد: در ماه های اخیر موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور افزایش چشمگیری داشته و به نظر می رسید با اوج ابتلا به آنفلوآنزا در کشور مواجه باشیم اما خوشبختانه به آن مرحله نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع اولیه در آنفولانزا در کشور به ثبات رسیده است، گفت: گردش پایدار ویروس آنفلوانزا در کشور نشان می دهد که در هفته های آینده نیز به وضعیت پایدار رسیده ایم. کاهش گردش ویروس آنفولانزا در کشور خواهیم دید.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت؛ خوشبختانه آنفولانزا در دو هفته گذشته فروکش کرده است.

کادری با آن کار را تمام کرد انطباق با پروتکل ها و واکسیناسیون مهمترین عامل در جلوگیری از روند افزایش شیوع آنفولانزا وی تاکید کرد: توصیه می شود سالمندان بالای 65 سال، فرزندان زنان باردار و مبتلایان به بیماری های قلبی، ریوی، کلیوی و آسم، دیابت، نارسایی قلبی، بیماران دیالیزی، بیماران شیمی درمانی و افراد دارای نقص ایمنی بیمار باشند. با آنفولانزا تزریق سریعتر واکسن


بیشتر بخوانید:

آنفولانزا فروکش کرد

سرماخوردگی و آنفولانزا چه تفاوت هایی دارند؟

رعایت پروتکل بهداشتی همچنان در دستور کار مسئولان قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید