تفاوت بین ویروس آنفولانزا و ویروس کرونا

تفاوت بین ویروس آنفولانزا و ویروس کرونا

روز جدید رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی اصفهان، دو ویروس کرونا و آنفولانزا را از دو خانواده مختلف ویروس دانست و گفت: ویروس آنفولانزا از خانواده Orthomyxoviridae و ویروس کرونا از خانواده Coronaviridae است، اما از نظر علائم بیماری، آنها تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند.

مجید بذری در خصوص تفاوت ویروس آنفولانزا با ویروس کرونا گفت: از نظر ویروس شناسی باید گفت که دو ویروس کرونا و آنفولانزا از دو خانواده متفاوت هستند. ویروس آنفلوانزا از خانواده orthomyxoviridae و ویروس کرونا از خانواده coronaviridae است، اما از نظر علائم تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: چند نوع ویروس آنفولانزا در خانواده Orthomyxoviridae وجود دارد که بر اساس پروتئین های موجود در ویروس به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. آلفا، دلتا، گاما، توگوتوویروس نوع a، b، c که باعث بیماری در انسان می شود.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی اصفهان با بیان اینکه توگوتوویروس با انتقال کنه ها به انسان می تواند باعث بیماری شود، گفت: آنفولانزای نوع A دارای زیرگروه های مختلفی است که بر اساس گزارش 18 بر اساس مولکول های گلیکوپروتئین داخل غشاء طبقه بندی می شوند. نوع مولکول های هماگلوتینین و ما 11 نوع مولکول نورآمینیداز داریم که روی سطح ویروس آنفولانزا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آنفولانزای نوع A H1N1 و آنفولانزای خوکی در بین مردم در حال گردش هستند، افزود: این ویروس از نظر بیماری زایی قویتر از دو نوع b و c است، ویروس آنفولانزا برای اولین بار در سال 2009 در آمریکا مشاهده شد و تبدیل به یک ویروس شد. همه گیر، اما به دلیل در دسترس بودن سریع واکسن در پیک دوم، از وضعیت همه گیر خارج شد.

بوذری خاطرنشان کرد: علائم فرد مبتلا به آنفولانزا شامل تب بالا، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و گرفتگی بینی، دردهای عضلانی، سردرد و احساس خستگی است. این علائم برای همه افراد یکسان نیست و برخی افراد به خصوص کودکان ممکن است اسهال و همچنین استفراغ را تجربه کنند.

وی بیان کرد: دوره نهفته این بیماری بین یک تا چهار روز است، به طور متوسط ​​حدود دو روز طول می کشد تا فرد مبتلا علائم بیماری را ببیند، در حالی که فرد مبتلا دارای علائم است، ناقل بیماری حدودا حدودا می باشد. یک هفته.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی اصفهان افزود: نوزادان، افراد با سیستم ایمنی ضعیف و بیماران اصلی می توانند برای مدت طولانی تری ناقل آنفولانزا باشند و با ابتلا به آنفولانزا فرد می تواند پس از 24 ساعت به سر کار یا تحصیل بازگردد. پس از قطع تب بدون مداخله دارو.

وی در خصوص واکسن آنفولانزا گفت: با توجه به نوع ویروسی که در جوامع در گردش است، کشورهای مختلف نمونه هایی از واکسن آنفولانزا را به سازمان بهداشت جهانی ارسال کرده اند و برای تهیه واکسن از آنها استفاده می شود. بیشتر ویروس های مورد استفاده در واکسن آنفولانزا از نوع آلفا هستند.

بوسری با اشاره به زمان شیوع ویروس آنفلوآنزا افزود: معمولاً شروع آنفولانزا از اواسط پاییز تا اواخر زمستان ادامه دارد که با توجه به سردی هوا و افزایش بقای ویروس در محیط های سرد و بسته، قابلیت انتقال این ویروس افزایش می‌یابد، بنابراین قبل از این، واکسیناسیون باید در گروه‌های پرخطر از جمله افراد مسن، افراد با سیستم ایمنی ضعیف و کودکان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید