کشف ارتباط بین آنفولانزا و ویروس کرونا

آنها افزودند: از آنجایی که هر دو ویروس مجاری تنفسی را آلوده می کنند و می توانند عوارض و مرگ و میر قابل توجهی ایجاد کنند، درک عواقب عفونت همزمان مهم است.ویروس های دیگری نیز گزارش شده اند.

قابل توجه است، طبق تحقیقات منتشر شده در مجله ویروس شناسی، ویروس آنفولانزای A با تکثیر SARS-CoV-2 در ریه ها تداخل می کند و می تواند این کار را حتی بیش از یک هفته پس از پاکسازی آنفولانزای A ادامه دهد. محققان خاطرنشان کردند: عوامل ذاتی یا ناشی از ویروس آنفولانزای A می توانند رشد SARS-CoV-2 را محدود کنند، اما مشخص نیست که آیا این تأثیر به شدت بیماری کمک می کند یا خیر.

محققان این آزمایش ها را در سلول های کشت داده شده و همچنین در مدل حیوانی همستر طلایی انجام دادند.

به حیوانات همزمان دو ویروس داده شد و در روزهای اول، سه، پنج، هفت و 14 روز پس از آلودگی مورد آزمایش قرار گرفتند.محققان همچنین آزمایشاتی را انجام دادند که در آن حیوانات ابتدا با هر ویروس و سه روز بعد با ویروس آلوده شدند. ویروس دیگر و در روزهای اول، سوم و پنجم پس از چالش دوم مشاهده شد.

او می‌گوید: «این مطالعه می‌تواند به‌عنوان نمونه‌ای از این که چگونه پاسخ ایمنی به چیزی نامربوط می‌تواند محافظت در برابر SARS-CoV-2 ایجاد کند، استفاده شود.» این گروه نشان داد که عفونت همزمان منجر به پیامد بدتر بیماری در مدل حیوانی می‌شود. T این نتایج نشان می دهد که عفونت همزمان با SARS-CoV-2 و ویروس آنفولانزای A تهدیدی برای بشریت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید