واکسن آنفولانزا از 4 ویروس رایج جلوگیری می کند/مصرف آسپرین در هنگام ابتلا به آنفولانزا خطرناک است


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909165

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین المللی اورژانس و بیماری های شایع در اطفال، واکسن آنفولانزا را بسیار موثر دانست و گفت: واکسن فوق از 4 نوع ویروس رایج آنفولانزا جلوگیری می کند، در حالی که فرد مبتلا به آنفولانزا فقط در برابر یک نوع ویروس مصونیت دارد. و این نیاز به واکسیناسیون پس از بهبودی را مهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خسرو رحمانی فوق تخصص روماتولوژی کودکان و دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین المللی فوریت های اطفال و بیماری های عمومی با اشاره به برگزاری این رویداد از 9 آبان لغایت 13 آذرماه در مرکز همایش های بیمارستان مفید گفت: این رویداد از مرکز همایش های بیمارستان مفید در حال برگزاری است. گروه کودک همه ساله.دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف آشنایی بیشتر پزشکان متخصص اطفال با شرایط اورژانس و بیماری های شایع در کودکان.

وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال شرکت های دانش بنیان حامی، علاوه بر پنل های مختلف تخصصی و فوق تخصصی برای کودکان، در کنگره امسال پنل محصولات دانش بنیان نیز در نظر گرفته شد و از این رو نام کنگره امسال اورژانس و اورژانس است. بیماری ها بیماری های رایج دوران کودکی با رویکرد دانش محور در اطفال انتخاب شده اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع گسترده آنفلوآنزا در همه اقشار جامعه به ویژه در بین کودکان و عوامل اصلی آن، گفت: کودکان در دوران شیوع کرونا به مدت 2 سال از مدرسه غیبت کردند و یاد می گیرند. عملاً باعث برخورد آنها با یکدیگر شده است، از ویروس های بیماری زا محافظت نمی شوند و طبیعتاً ایمنی کافی برای مقابله با این ویروس ها ندارند و به همین دلیل امکان ابتلا به بیماری های ویروسی و بیماری های تنفسی فوقانی از جمله آنفولانزا برای آنها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آنفولانزا عوارض کوتاه مدتی دارد و عوارض طولانی مدت آن بسیار نادر است، البته آنفولانزا دوره ای بین 7 تا 10 روز دارد که باعث تب، دردهای عضلانی و علائم تنفسی مانند آبریزش بینی و سرفه می شود. که در صورت عدم درمان، استراحت و مصرف مایعات کافی می تواند عفونت های دیگری را نیز به این بیماری اضافه کند که عوارضی مانند سینوزیت، ذات الریه و … را در پی خواهد داشت. در کودک

رحمانی با اشاره به ممنوعیت مصرف آسپرین برای تب های ناشی از آنفلوآنزا در کودکان، تصریح کرد: مصرف آسپرین برای کاهش تب در دوران آنفولانزا، خطر ابتلا به سندرم ری را افزایش می دهد و به همین دلیل به کبد و مغز آسیب جدی وارد می کند. در کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی استفاده نشود.

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین المللی فوریت های کودکان و بیماری های شایع، واکسن آنفولانزا را بسیار موثر دانست و افزود: بهتر است واکسن آنفولانزا به کودکانی که آنفولانزا نداشته اند در صورت وجود و کودکانی که پس از بهبودی مبتلا می شوند تزریق شود. تزریق واکسن آنفولانزا را فراموش نکنید زیرا واکسن فوق از 4 نوع ویروس رایج آنفولانزا جلوگیری می کند، در حالی که فرد مبتلا به آنفولانزا فقط در برابر یک نوع ویروس محافظت می شود و این امر باعث می شود واکسن پس از بهبودی مهم باشد.

هجدهمین کنگره بین المللی اورژانس های کودکان و بیماری های عمومی از 9 آبان لغایت 13 آذرماه در مرکز همایش های بیمارستان مفید تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید