عدم استراحت و مصرف کم مایعات باعث گرمازدگی/خطر سکته در هنگام نوشیدن آب یخ در هنگام بالا بودن دمای بدن می شود.


ساعت: 15:52
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895354

با توجه به شاخص بودن استان گیلان در زمینه تولید برنج و فعالیت کشاورزان در فصل گرما، گاهی شاهد گرمازدگی در بین کشاورزان هستیم، مشکلی که گاه حتی منجر به مرگ این قشر زحمتکش می شد. وی در گفتگو با ۸دی برای جلوگیری از گرمازدگی بر مصرف صحیح مایعات و استراحت چند دقیقه ای بین ساعات کاری تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، با توجه به شاخص بودن استان گیلان در بخش تولید برنج و فعالیت اجتناب ناپذیر کشاورزان در فصل گرما، گاهی شاهد گرمازدگی در بین کشاورزان هستیم، مشکلی که گاهی حتی منجر به مرگ این کشاورزان می شود. طبقه سخت کوش

امسال به دلیل گرمای بی سابقه شاهد چنین موارد ناگواری در بین کشاورزان روستاها به ویژه برنجکاران بوده ایم که در بیشتر موارد به دلیل بی احتیاطی و عدم مشاوره خودیاری است.

عدم استراحت و مصرف کم مایعات باعث گرمازدگی می شود

«رحمان کنبرزاده» در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با تشریح انواع بیماری ها در فصل تابستان با اشاره به اینکه استان گیلان شاخص در حوزه کشاورزی است، گفت: در این فصل به دلیل حجم زیاد کار و کشاورزی نیز مواردی مانند گرمازدگی، تب بالا و اسهال را شاهد بوده ایم. و استفراغ، کمردرد، پا درد و خارش موضعی در بین کشاورزان.

وی با اشاره به فصل تابستان و گرمای زیاد هوا بر مصرف مایعات تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف برخی داروها، آمپول ها و قرص های حاوی ویتامین E و گروه B بسیار مهم است. .

این پزشک گفت: با توجه به مدت زمانی که کشاورزان در خارج از منزل هستند، باید هر ساعت یک بار بین فعالیت های خود به مدت 10 دقیقه در سایه استراحت و همراه با نوشیدن مایعات برای کاهش دمای بدن، برای جلوگیری از گرمازدگی استراحت کنند. نباش

کنبرزاده بر مصرف میوه ها و صیفی جات مانند هندوانه برای کاهش فشار تاکید کرد و یادآور شد: این دسته از غذاها باعث تکرر ادرار و خنک شدن بدن می شود.

خطر سکته مغزی هنگام نوشیدن آب یخ در دمای بالا

وی با اشاره به مصرف آب یخ در حین ورزش به عنوان یک اشتباه رایج گفت: مصرف آب یخ به دلیل دمای بالای بدن، خطر سکته قلبی و مغزی را به دنبال دارد زیرا باعث چسبندگی پلاک های چربی در رگ ها می شود. که باعث سکته مغزی می شود

قنبرزاده ادامه داد: استفاده از ماسک در فضای باز الزامی نیست و در چنین مواقعی برای افراد مشکل تنفسی ایجاد می کند و فقط در جاهایی که فضا کم است و خطر انتقال ویروس وجود دارد توصیه می شود.

با نیش دراکولا چه کنیم؟

این کارشناس پزشکی با اشاره به فراوانی حشره دراکولا در اثر تماس با ساقه برنج گفت: کشاورزان ما در لحظه گزیده شدن اگر محل را با آب سرد بشویند گزش اثر نمی کند اما خارش و سوزش است. اجتناب ناپذیر است زیرا در ساقه برنج حشرات وجود دارد که باعث تحریک پوست و خارش موضعی می شود در این موارد می توان از آنتی هیستامین ها یا پماد کالامین موضعی برای کاهش عوارض استفاده کرد.

وی درباره علل اسهال، استفراغ و تب در بین کشاورزان گفت: استفاده از آب آلوده در بسیاری از موارد باعث این موارد می شود و استفاده از آب سالم و تمیز ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید