نوشیدن چای و قهوه با کاهش میزان سکته مغزی و زوال عقل مرتبط است

ساعت: 03:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785266

طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن قهوه یا چای ممکن است با کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل مرتبط باشد. همچنین نوشیدن قهوه با کاهش خطر زوال عقل پس از سکته همراه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق گزارش Science Daily، سکته مغزی یک رویداد تهدید کننده زندگی است که باعث 10 درصد مرگ و میر در سراسر جهان می شود. زوال عقل یک اصطلاح کلی برای علائم مرتبط با اختلال عملکرد مغز است و یک مشکل بهداشتی جهانی با بار اقتصادی و اجتماعی بالا است.

زوال عقل پس از سکته مغزی وضعیتی است که در آن علائم زوال عقل پس از سکته ظاهر می شود.

محققان دانشگاه پزشکی تیانجین در چین روی 365682 شرکت‌کننده از BioBank بریتانیا که بین سال‌های 2006 تا 2010 استخدام شده بودند و تا سال 2020 تحت نظر بودند، مطالعه کردند. شرکت‌کنندگان ابتدا مصرف قهوه و چای را گزارش کردند. در طول دوره مطالعه، 5079 شرکت کننده از زوال عقل و 1053 نفر حداقل یک سکته مغزی را تجربه کردند.

افرادی که 2 تا 3 فنجان قهوه یا 3 تا 5 فنجان چای در روز یا ترکیبی از 4 تا 6 فنجان قهوه و چای می نوشند، کمترین خطر سکته مغزی یا زوال عقل را دارند.

در مقایسه با افرادی که نه قهوه و نه چای می نوشند، افرادی که روزانه دو تا سه فنجان قهوه و دو تا سه فنجان چای می نوشند، 32 درصد کمتر در معرض سکته مغزی و 28 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. زوال عقل

نوشیدن قهوه به تنهایی یا همراه با چای نیز با کاهش خطر زوال عقل پس از سکته همراه است.

یوان ژانگ، سرپرست تیم تحقیقاتی، گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف متوسط ​​قهوه و چای به تنهایی یا در ترکیب با کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل مرتبط است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید