هزینه ماهانه بیش از 12 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل / تلاش برای قرار دادن برخی داروها در لیست بیمه


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898735

مدیر عامل انجمن آلزایمر با بیان اینکه بر اساس آمار سالمندی کشوری و جهانی تخمین زده می شود که نزدیک به 900 هزار نفر مبتلا به زوال عقل در کشور زندگی می کنند، گفت: در حال حاضر هزینه ماهانه یک فرد مبتلا به زوال عقل بیش از 12 میلیون تومان است. . سعی می کنیم برخی داروها را در لیست بیمه قرار دهیم.

معصومه صالحی مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با روز دنیای آلزایمر وی در خصوص آمار مبتلایان به آلزایمر در ایران گفت: در ایران هنوز تعداد مبتلایان گزارش نشده است اما بر اساس آمار سالمندی کشور و جهان تخمین می زنیم که نزدیک به 900 هزار نفر مبتلا به زوال عقل در کشور زندگی می کنند. که می توان گفت در هر ۷ دقیقه یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا می شود و این آمار تا سال ۱۴۳۰ به بیش از ۳ میلیون نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: حدود 55 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و پیش بینی می شود این رقم تا سال 2050 به 137 میلیون نفر برسد. این بدان معناست که هر 3 ثانیه یک نفر در جهان به زوال عقل مبتلا می شود.

هزینه ماهانه بیش از 12 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل

به گفته مدیر اجرایی انجمن آلزایمر، هر چقدر جامعه باشد رشد جمعیت سالمندان کشور قطعاً تعداد مبتلایان افزایش خواهد یافت، بنابراین می توان گفت با پیشگیری و سبک زندگی سالم می توان از تعداد آلزایمرها کاست. متأسفانه هزینه های ماهانه فرد مبتلا به زوال عقل بیش از 12 میلیون تومان است.

سعی می کنیم برخی داروها را در لیست بیمه قرار دهیم

وی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه داروهای آلزایمر در کشور تولید می شود، گفت: متاسفانه برخی از بیماران ترجیح می دهند از داروهای خارجی استفاده کنند که گاهی به دلیل تحریم دارویی با مشکل مواجه می شوند. این انجمن در تلاش است تا چند داروی مهم را در لیست بیمه قرار دهد.

پایش سالانه افراد بالای 50 سال در طرح حساس

قابلیت اجرا طراحی تعاملی (حس سلامت السلمند) در انجمن آلزایمر خاطرنشان کرد و گفت: در این طرح افراد بالای 50 سال علاوه بر اینکه برای آنها پرونده تشکیل شده، سالانه تحت نظر قرار می گیرند، تست حافظه نیز انجام می شود. و یک تست افسردگی، اما آنها همچنین می توانند یک روز در هفته خدماتی از قبیل کلاس های زبان، سخنرانی های مراقبتی، برنامه سرگرمی، تمرینات یوگا، افزایش ذخایر مغز و غیره دریافت کنند.

سند ملی دمانس باید در اسرع وقت ارسال شود

وی همچنین از وزیر بهداشت خواست تا سند ملی دمانس را افشا کند و گفت: افشای این طرح باعث می شود هر چه سریعتر در نظام سلامت کشور گنجانده شود زیرا هر چه زودتر زوال عقل تشخیص داده شود مستقل و سالم تر می شود. می توان زندگی کرد.ادامه داد

معرفی غربالگری آلزایمر در 2 استان کشور در آینده نزدیک

صالحی غربالگری این گروه را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشگیری و تشخیص زودهنگام آلزایمر به نفع اقتصاد کشور است و افرادی که تشخیص داده می شوند می توانند از خدمات استفاده کنند و به صورت مستقل زندگی طولانی تری داشته باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که افراد از علائم زوال عقل آگاهی داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و کمک بگیرند..

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در پایان تصریح کرد: انجمن آلزایمر ایران در تلاش است تا با مشارکت سازمان مراقبت های اجتماعی طرحی را در خصوص امکان سنجی انجام آزمایش های تشخیصی تدوین کند. غربالگری اجرا شود که به احتمال زیاد در آینده نزدیک در دو استان یزد و قزوین اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید