کمبود ویتامین D منجر به زوال عقل می شود / درمان درد عضلانی در زنان با این ویتامین


ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878447

اکرم صادقی گفت: امروزه بسیاری از خانم ها به مراکز درمانی مراجعه می کنند که از درد عضلانی رنج می برند و ویتامین D بسیاری از این دردها را درمان می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم صادقی کارشناس سلامت به تیتریک گفت: مکمل های ویتامین D برای بدن بسیار مفید هستند.

وی ادامه داد: این ماده مغذی به حرکت عضلات کمک می کند، سیستم ایمنی بدن با عفونت ها مبارزه می کند و اعصاب سیگنال هایی را به مغز شما ارسال می کند.

صادقی افزود: اولین مطالعه در این زمینه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که ویتامین D می تواند از زوال عقل که شایع ترین بیماری در سالمندان است جلوگیری کند.

وی گفت: امروزه بسیاری از زنان به مراکز درمانی مراجعه می کنند که از درد عضلانی رنج می برند و ویتامین D نیز بسیاری از این دردها را درمان می کند.

وی گفت: ویتامین D نیز برای پوست بسیار مهم است و یکی از عوامل خشکی پوست و لک است کمبود ویتامین D در پوست.

صادقی افزود: علائم کمبود ویتامین D اغلب می تواند ناچیز باشد، اما با علائمی مانند درد استخوان و ضعف عضلانی همراه است.

وی گفت: میزان ویتامین D مورد نیاز شما در افراد مختلف متفاوت است، اما هر فرد باید به طور متوسط ​​هفته ای یک قرص ویتامین D تحت نظر پزشک مصرف کند، اما افرادی که در طبیعت کار می کنند و در معرض نور مستقیم خورشید هستند. این ویتامین را با نظر متخصص مصرف کنند.

وی گفت: در ایران حدود 50 درصد افراد از کمبود ویتامین D رنج می برند. بنابراین می توان گفت کمبود ویتامین D در ایران بسیار شایع است.

صادقیدار در پایان خاطرنشان کرد: دریافت ویتامین D با هورمون ملاتونین خواب نسبت معکوس دارد. یکی از دلایل این امر این است که در طول روز توسط خورشید جذب می شود و سپس در بدن سنتز می شود، بنابراین بهترین زمان برای مصرف ویتامین D در طول روز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید