کاهش بینایی و ضعف عضلانی از عوارض کمبود این ویتامین است

کاهش بینایی و ضعف عضلانی از عوارض کمبود این ویتامین است

کمبود ویتامین E منجر به اختلال در عملکرد مثبت بدن می شود.

به گزارش صد آنلاین، کاهش میزان ویتامین ها و مواد معدنی در بدن همیشه با اثرات منفی همراه است. کمبود ویتامین E نیز می تواند عوارض داشته باشد. در زیر برخی از این عوارض برای بدن آورده شده است:

ضعف عضلانی

کمبود ویتامین E باعث از کار افتادن سلول های عضلانی می شود. در نتیجه کمبود ویتامین E، سلول های ماهیچه ای عوامل سمی ناشی از “استرس اکسیداتیو یا OS” را نیز جذب می کنند. بی حسی عضلانی، درد عضلانی، مشکل در راه رفتن از نشانه های ضعف عضلانی است.

کاهش دید

کمبود طولانی مدت ویتامین E باعث کاهش توانایی گیرنده های شبکیه در جذب نور می شود. توجه داشته باشید که کمبود ویتامین E درمان نشده احتمال نابینایی را در سنین بالا افزایش می دهد.

ضعف سلول های عصبی

کمبود ویتامین E همچنین باعث اختلال در عملکرد سلول های عصبی می شود. این عارضه با کاهش قدرت سلول های عصبی در انتقال صحیح سیگنال ها همراه است. نوروپاتی محیطی، خستگی مزمن، اختلال گفتار از جمله بیماری های ناشی از ضعف سلول های عصبی هستند.

کاهش ایمنی

سلول های ایمنی بدن همیشه به برخی ویتامین ها با خواص آنتی اکسیدانی نیاز دارند. ویتامین E یکی از ویتامین هایی است که کمبود آن باعث ضعف در عملکرد سلول های ایمنی بدن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید